19 دی: ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دومین روز ادامه دارد.
مرحله ثبت‌نام نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از روز گذشته(پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه) آغاز شده است و در روز نخست ۹۵۹ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام خود را قطعی کردند.
دومین روز ثبت‌نام نیز از امروز جمعه(۲۸ مهرماه) و از ساعت ۸ صبح آغاز شده و این روند تا ساعت ۱۸ امروز ادامه خواهد داشت.
در مرحله نهایی ثبت نام، داوطلبان باید گواهی پنج سال سابقه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی که از دستگاه‌ها دریافت کردند را بارگذاری کنند و عدم بارگذاری این گواهی‌ها به منظور انصراف یا عدم تکمیل فرم است.
داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی به‌مدت یک هفته تا روز سوم آبان فرصت دارند از طریق پنجره واحد انتخابات وزارت کشور به نشانی keshvar.moi.ir به‌صورت برخط نسبت به تکمیل کاربرگ ثبت‌نام و بارگذاری مدارک و گواهی‌های مورد نیاز اقدام کنند. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.
به گزارش ایرنا، در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۴۹ هزار نفر ثبت نام کردند که با توجه به ۲۹۰ کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی، برای هر صندلی کرسی، ۱۶۸ نفر نام‌نویسی کرده‌اند. 
تعداد ثبت‌نام داوطلبان در یازده دوره قبلی مجلس هم به این صورت است که در مجلس اول ۳ هزار و ۷۴۸ نفر، مجلس دوم هزار و ۵۹۰ نفر، مجلس سوم هزار و ۹۹۴ نفر، مجلس چهارم هزار و ۲۷۶ نفر، مجلس پنجم ۵ هزار و ۳۶۱ نفر، مجلس ششم ۶ هزار و ۸۵۲ نفر، مجلس هفتم ۸ هزار و ۱۶۷ نفر، مجلس هشتم ۷ هزار و ۵۹۵ نفر، مجلس نهم ۵ هزار و ۳۸۲ نفر، مجلس دهم ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر و برای مجلس یازدهم ۱۶ هزار و ۳۳ نفر نام‌نویسی کرده بودند. 
  • نویسنده :
  • منبع :