19 دی: معاون اجرایی رییس‌جمهور گفت:شهرک ICT قم در قالب یک پردیس علم و فناوری از تمام مزایا و مشوق‌های پارک علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان برخوردار خواهد بود.
محسن منصوری روز شنبه در سفر به قم در جلسه بررسی مشکلات شهرک ICT استان قم، ادامه داد: مالکیت ۴۲ هکتار در نظر گرفته شده به پارک علم و فناوری در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی باقی خواهد ماند.
وی ادامه داد: در صورتی که شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به تعهدات خود در قبال شرکت‌های دانش‌بنیان عملکرد موفقی داشته باشد، تسهیلات ویژه‌ای در واگذاری زمین به شرکت شهرکهای صنعتی ارائه خواهد شد.
منصوری گفت: اولویت واگذاری زمین در شهرک ICT با صنایع و شرکت‌هایی است که از طریق پارک علم و فناوری قم معرفی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم به هر میزان که شرکت‌های دانش‌بنیان بنیان اعلام نیاز کنند باید زمین به آنها واگذار کند.
سید محمد آقامیری استاندار قم نیز با اشاره به مشکلات اجرایی شهرک ICT قم، ابزار داشت: رویکرد استان در واگذاری اراضی به شرکت‌هایی است که تولیدات دانش بنیان آنها گره‌ای از مشکلات مردم را حل کند.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارند.
معاون اجرایی رییس‌جمهوری در سفر به قم ضمن پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور، از چند طرح عمرانی این استان بازدید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :