19 دی: وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.

به گزارش الجزیره، براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است. 

در حالی آمار شهدا و مجروحان غزه در حال افزایش است که سران شماری از کشورهای عربی و غیرعربی در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ با موضوع بررسی تجاوزگری رژیم صهیونیستی به غزه و کاستن از تنش در فلسطین بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

نخست وزیر عراق در این کنفرانس گفت: آنچه در غزه می گذرد، نسل کشی و اینها جنایات جنگی است که چهره رژیم صهیونیستی را نشان می دهد. 

«محمد شیاع السودانی» افزود: ملت فلسطین در معرض نسل کشی قرار دارد و با عبارات نمی توان جنایات ها در غزه و دفن فلسطینیی ها زیر آواره خانه های خود را توصیف کرد. 

ولیعهد کویت نیز در کنفرانس سران صلح قاهره ۲۰۲۳ گفت: تحولات در غزه پیامدهای خطرناکی برای منطقه و کل جهان دارد. 

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» افزود: بار دیگر جرایم و حملات اسرائیل را محکوم و خواهان حفاظت از غیرنظامیان هستیم. 

وی ادامه داد: خواهان گشودن گذرگاه ها و رساندن کمک ها به فلسطینی ها در غزه هستیم. 

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز در این کنفرانس خواهان آتش بس فوری در غزه شد و افزود:بار دیگر دعوت به آتش بس برای برقراری صلح براساس راهکار موسوم به "دو دولتی" می کنیم، باید به توافقنامه های ژنو پایبندی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: باید قانون بین المللی اجرا، از حمله به غیرنظامیان و مدارس و بیمارستان ها و مراکز سازمان ملل پرهیز و از غیرنظامیان حفاظت شود. 

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در کنفرانس یاد شده گفت: سرزمین خود را هرگز ترک نخواهیم کرد. 

وی افزود: اسرائیل هزاران غیرنظامی، بیمارستان، مدارس و پناهگاه ها را بدون تمایز هدف قرار می دهد و ما نسبت به اخراج و کوچاندن فلسطینی ها از غزه، بیت المقدس و کرانه باختری هشدار می دهیم. 

عباس ادامه داد: کابینه اشغالگر اسرائیل به درخواست های ما برای آتش بس گوش نداده است، ما بار دیگر بر مخالفت خود با قتل غیرنظامیان هر دو طرف تاکید می کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :