19 دی: معاون هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال ۷۳۰ میلیارد ریال به مددجویان این اداره کل تسهیلات اشتغال پرداخت شد، گفت: در این مدت ۹۰ نفر از مددجویان به منظور دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند.
محمد علیمرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سال گذشته نیز مددجویان تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان قم یک هزار و ۴۱۰ میلیار ریال، تسهیلات اشتغال مانند وام های با بهره چهار درصد دریافت کردند.
وی اضافه کرد: تعهد اشتغال برای جامعه هدف این اداره کل در سال گذشته یک هزار و ۴۱۲ مورد بوده است که صد در صد آن محقق شد.
علیمرادی بیان کرد: تعهد اشتغال اداره کل بهزیستی استان قم برای مددجویان تحت حمایت در سال جاری نیز یک هزار و ۱۲ مورد است که در ۶ ماه نخست امسال نیمی از این تعهد محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه تعهد پرداخت تسهیلات اشتغال در ۶ ماه نخست سال گذشته ۳۰ درصد محقق شد گفت: در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، صد درصد تعهدات تسهیلات اشتغال با تلاش مداوم کارشناسان معاونت هماهنگی مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی مسکن و اشتغال اداره کل بهزیستی استان قم محقق شد.
به گفته علیمرادی خدمات بیمه ای، تسهیلات وام، کمک های بلاعوض مانند کمک های موردی، توانبخشی و اجتماعی از جمله تسهیلات اشتغال اداره کل بهزیستی استان قم است که به جامعه هدف این نهاد پرداخت می شود.
جذب یک هزار میلیارد ریال تسهیلات وام برای مددجویان
علیمرادی به تسهیلات وام برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته اشاره و بیان کرد: یک هزار میلیارد ریال تسهیلات وام برای مددجویان تحت حمایت این اداره کل جذب شد و بخشی از اعتبارات این بخش باقی ماند.
وی عدم همکاری بانک ها را دلیل تامین نشدن بخش باقی مانده اعتبارات این بخش برشمرد.
وی همچنین گفت: این اداره کل بخشی از حق بیمه برخی از مددجویان تحت حمایت بهزیستی این استان که دارای شغل هستند و حق بیمه خود را به صورت آزاد می پردازند را نیز پرداخت می کند.
علیمردای مشوق‌های بیمه‌ای، ارتقای کارایی معلولان و تسهیلات و وام‌های اشتغال را از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده برای اشتغال مددجویان برشمرد و افزود: این تسهیلات به دو صورت کارفرمایی و خود اشتغالی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل بهزیستی استان قم توانایی و نیازهای فردی افراد را شناسایی و نیازهای اولیه آنان را رفع می‌کند، عنوان کرد: پس از این مراحل نسبت به آموزش شغلی مددجویان اقدام می‌شود.
وی گفت: آموزش مهارت ۱۰ گانه زندگی، مهارت کسب و کار و مهارت شغلی به معلولان ارائه می‌شود و افراد براساس توانایی و مهارت خود به کارفرمایان معرفی می‌شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :