19 دی: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در سطح این استان کمبود واکسن آنفولانزا وجود ندارد، گفت: برخی از افراد که با تغییرات فصل دچار آلرژی یا بیماری‌های فصلی می‌شوند می‌توانند با تجویز پزشک از این واکسن استفاده کنند.
هدی ابوالحسنی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان داشت: همچنین در سطح داروخانه‌های قم هیچ‌گونه کمبود آنتی‌بیوتیک وجود ندارد؛ توزیع این دارو بدون نسخه پزشک ممنوع است و موارد گزارش شده در خصوص محدودیت آنتی‌بیوتیک‌ها به این موضوع باز می‌گردد.
وی با اشاره به وضعیت تامین و توزیع داروهای خاص، گفت: این داروها در داروخانه‌های منتخب که در نسخه پزشکان درج شده توزیع می‌شود که به‌خاطر وارداتی‌بودن بخشی از آنها قیمت بالاتری دارد؛ اما اخیراً با شمول بیشتر پوشش‌های بیمه‌ای و سایر مشوق‌های وزارت بهداشت با قیمت کمتری به دست بیماران صعب‌العلاج می‌رسد.
ابوالحسنی تصریح کرد: کمبود برخی از داروها مساله جهانی است و در بعضی مواقع نیز کمبود برخی از داورها مساله کشوری است که با تعامل و همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی در واردات یا تامین مواد اولیه، برطرف می‌شود.
وضعیت شیرخشک در قم
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به نحوه توزیع شیرخشک، گفت: تمامی خانواده‌های محروم از شیر مادر با مراجعه به مراکز بهداشتی سطح استان می‌توانند از شیرخشک یارانه‌ای استفاده کنند.
وی اضافه کرد: شیرخشک‌های رژیمی یکی از انواع شیرخشک‌های موجود در بازار است که به‌خاطر عوارضی که ممکن است داشته باشد صرفاً با تجویز پزشک به فروش می‌رسد.
ابوالحسنی تصریح کرد: شیرخشک‌های ساده از ۲۰ مهرماه با ابلاغ وزارت بهداشت برای جلوگیری از قاچاق و فروش خارج از شبکه، صرفاً با کد ملی و تاریخ تولد نوزادان در سطح داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.
وی اظهار داشت: خانواده‌های اتباع که بصورت قانونی وارد کشور شده‌اند مشکلی در تامین شیرخشک ندارند.
ابوالحسنی، اظهار داشت: مردم هرگونه مستندات در حوزه تخلف و گران‌فروشی در بخش دارو را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهت بررسی و برخورد، گزارش بدهند.
وی بیان داشت: تأییدیه بهداشتی در حوزه تولید، صدور و تمدید محصولات غذایی در سطح استان بر عهده معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است.
  • نویسنده :
  • منبع :