19 دی: وزیر اقتصاد درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از ۱۵۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان گفت: افزایش این تسهیلات به ۳۰۰ میلیون تومان را در شورای پول و اعتبار مطرح می کنیم.
احسان خاندوزی در نشست تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی، اظهارداشت: نرخ بیکاری بهار امسال به 8.2 درصد رسیده بود که در تابستان بازهم کاهش یافت؛ چنین رقمی همزمان با افزایش نرخ مشارکت در سالهای قبل نداشتیم و این همسویی خیلی امیدوارکننده است.
وی گفت: سیاست های ناظر بر ایجاد رونق در عرصه کلان اقتصادی، سیاست های تسهیل کسب و کارها و سیاست‌های تحریک اشتغال و تامین مالی کاریابی و ... از مهمترین سیاست هایی است که موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش مشارکت می شود.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تسهیلات پرداختی کمیته امداد با نظارت های پسینی به هدف رسیده است، افزود: به جهت کمیت نیز تلاش دولت و مجموعه دستگاه های مالی این بوده که تعداد واحدهایی که تامین مالی شده اند را افزایش دهند.
خاندوزی ادامه داد: اراده و خواست جدی دولت و رییس جمهور این است که از ظرفیت تمام نهادهای تخصصی و واسط استفاده کنند؛ البته با وضع مطلوب خیلی فاصله داریم ولی نسبت به چند سال قبل وضعیت خیلی بهتری داریم و اینده روشنی پیش رو داریم.
وی گفت: در خصوص صندوق ضمانت نیز باید امار عملکرد بانکها افزایش یابد تا سخت گیری ها در خصوص ضمانت و وثایق کاهش یابد.
خاندوزی درباره درخواست کمیته امداد برای افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی اعضای این کمیته از 150 میلیون به 200 میلیون تومان تصریح کرد: حتما موافق افزایش سقف تسهیلات اشتغالزایی هستیم و به رییس کل بانک مرکزی هم می گوییم تا 300 میلیون تومان را هم افزایش دهند. این موضوع را در شورای پول و اعتبار مطرح می کنیم.
  • نویسنده :
  • منبع :