19 دی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خانه ملت به منظور بررسی تحولات اخیر فلسطین و حمایت از مردم غزه، فردا دوشنبه میزبان سفرای کشورهای اسلامی خواهد بود.
وحید جلال‌زاده روز یکشنبه گفت: این نشست روز دوشنبه یکم آبان با سخنرانی محمدباقر قالیباف و به ابتکار کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برگزار می‌شود.
بر اساس این گزارش، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.
با ورود عملیات طوفان الاقصی به شانزدهمین روز خود و ادامه کسب پیروزی‌های کم نظیر توسط رزمندگان مقاومت در نبرد علیه رژیم صهیونیستی و در مقابل ادامه بمباران مناطق مسکونی و مراکز دینی و درمانی غزه از سوی بمب افکن های اسراییل که نشانه عجز صهیونیست ها است، آمریکا و اروپا از اسرائیل درخواست کرده اند تا عملیات زمینی در غزه را به تعویق بیندازد.
بر اساس اعلام سازمان ملل تا روز گذشته تقریبا ۴۹۳ هزار زن و دختر در غزه مجبور به مهاجرت و ترک خانه های خود شدند و حدود ۱.۴ میلیون نفر در غزه آواره و بیش از ۵۴۴ هزار نفر در ۱۴۷ پناهگاه اضطراری سازمان ملل اسکان داده شده‌اند.
در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه، ۵ هزار و ۵۰۰ ساختمان شامل ۱۴ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به صورت کامل ویران شده است.

  • نویسنده :
  • منبع :