19 دی: معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استاندار قم گفت: همزمان با سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت فاطمه معصومه«س» آیین پیاده‌روی زائران عراقی از سلفچگان تا حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود.
ابوالقاسم مقیمی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین استان قم، افزود: چند سالی است که زائران عراقی در ایام شهادت حضرت معصومه(س) از سلفچگان به صورت پیاده به سمت حرم مطهر بانوی کرامت راهپیمایی می‌کنند؛ ضرورت دارد تامین نیازمندی‌ها و ایمنی این مسیر نیز انجام شود.
وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ستاد تسهیلات زائرین استان، تمهیدات لازم برای میزبانی از زائران همزمان با ایام شهادت حضرت معصومه(س) پیش‌بینی شده است.
مقیمی گفت: هرساله با فرارسیدن سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به قم، موجی از رخدادها و رویدادهای فرهنگی اجتماعی پیرامون مقام و شخصیت این بانوی کرامت در قم برنامه‌ریزی می‌شود.
معاون اجتماعی فرهنگی و زیارت استانداری قم گفت: از سال ۹۷ با تصویب «روز قم» توسط شورای فرهنگ عمومی استان قم، در معرفی حضرت معصومه(س) و جایگاه ایشان به‌عنوان یکی از زنان شاخص جهان تشیع بسیار موثر بوده و شهادت این بانوی عظیم الشان نیز مورد توجه بیشتر شیعیان در اقصی نقاط جهان واقع شده است.
وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر با حضور گسترده‌تر هییت‌ها، مواکب و مردم در شهر مقدس قم به این مناسبت هستیم، مطرح کرد: ضرورت دارد با تامین مایحتاج مورد نیاز استان و پذیرایی مناسب و در شأن زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س)، بتوانیم آسایش و رفاه زائران در این ایام را فراهم کنیم.
معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده، از سه روز قبل از شهادت، سیاه‌پوشی شهر مقدس قم طی مراسمی در حرم مطهر آغاز می‌شود و مناسب عزای حضرت معصومه(س) به مدت سه شبانه روز با محوریت حرم مطهر بانوی کرامت برپا می‌شود.
مقیمی تصریح کرد: از همه هیات‌ها، مساجد، مواکب و گروه‌های مردمی و جهادی و کسبه محترم برای برپایی مواکب پذیرایی‌ و ایستگاه‌های صلواتی و استقبال از زائران حرم مطهر حضرت معصومه(س) دعوت می‌کنیم.
معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم خاطرنشان کرد: امیداوریم با این هماهنگی‌ها، برنامه‌های مناسب و موثری در ایام شهادت آن حضرت در سطح استان برگزار شود.
مطابق مصوبه سال ۹۷ شورای فرهنگ عمومی قم، بیست‌وسوم ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم به عنوان روز قم نامگذاری شده است‌.
  • نویسنده :
  • منبع :