19 دی: رئیس سازمان سینمایی گفت: بر روی اتفاق‌های اخیر متمرکز هستیم و تولید آثار هنری در این زمینه اعم از کوتاه، مستند و سینمایی در دستور کار ما است که فیلمسازها می‌توانند طرح‌های خود را به مرکز گسترش سینمای تجربی، انجمن سینمای جوان و بنیاد سینمای فارابی ارائه کنند و قطعا بعد از تصویب حمایت خواهیم کرد تا ساخته شوند.
محمد خزاعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این‌گونه نیست که هر کسی فیلمنامه‌ای ارائه کند و در هر موضوعی بتوانیم حمایت کنیم. بلکه در زمان حاضر تمرکز ما بر روی موضوع غزه است.
شرایط اعزام و امنیت منطقه باید بررسی شود
وی درباره اعلام آمادگی فیلمسازها اعم از مستندسازان برای حضور در غزه گفت: در حوزه‌های مختلف درخواست‌هایی داشتیم اما هنوز متمرکز نشدیم. افراد مختلفی مراجعه می‌کنند که حاضرند عازم غزه شوند. شرایط اعزام باید بررسی شود. این گونه نیست که اگر درخواستی بیاید ما بتوانیم کاری کنیم. امنیت منطقه، اتفاقاتی که در حال رخ دادن است و شرایط برای حضور مستندسازها باید فراهم شود.
خزاعی گفت: تیم‌هایی به صورت خودجوش حضور پیدا کرده‌اند و در منطقه حضور دارند. دیگر هنرمندان عمدتا مستندسازها برای حضور در لبنان و کشورهایی که بتوانند این جنگ را روایت کنند درخواست‌هایی داشتند که قطعا برنامه‌ریزی می شود تا تیم یا تیم‌هایی بتوانند اعزام شوند.
روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم وارد شده است
وی یادآوری کرد: روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم وارد موضوع اعزام خبرنگاران و هنرمندان به غزه شده است. در این باره، جلسات مکرری داشتیم تا تصمیم گرفته شود که چند گروه به آن مناطق اعزام شوند و چگونه در این ارتباط برنامه ریزی کنیم. اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده ایم و رایزنی ها در حال انجام است.
از تولید آثار حوزه مستند و نسل‌کشی جدید در غزه حمایت می‌شود
رئیس سازمان سینمایی همچنین درباره حمایت از فیلمسازها در داخل کشور برای ساخت آثاری در خصوص جبهه مقاومت و غزه گفت: موضوع غزه موضوع جدیدی است و تازه دو هفته است که اتفاق افتاده، ما اکنون روی موضوع غزه متمرکز می‌شویم چون با موضوع فلسطین فیلمنامه‌های بسیار زیادی دست ما می‌رسد. قطعا در حوزه مستند و نسل‌کشی جدید در غزه آثار بسیار خوبی اگر باشد و ارائه شود از آنها حمایت خواهیم کرد. چون دامنه جریان مقاومت دامنه گسترده‌ای است و وظیفه ماست که این لحظات ثبت و ضبط و ماندگار شوند.
همدردی هنرمندان با مردم غزه آغاز شده است
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین درباره وظیفه اصلی سینماگران در قبال غزه اظهار داشت: سینماگرانی که اکنون در صحنه حضور دارند و گردهمایی‌هایی که برگزار می‌شوند تبیین کننده این امر است که برای ابراز همدردی حضور پیدا کردند تا نسل کشی را محکوم کنند. لیست ۴۸۰ نفره سینماگران مطرح ایران یا فهرست ۳۰۰ نفره مستندسازان بسیار شاخص گواه همین جریان است که ابراز همدردی آغاز شده و همه دغدغه این را دارند که در کنار مردم فلسطین و غزه هستند و نمی‌توانیم این لحظات را ببینیم و نسبت به جریان غزه بی‌تفاوت باشیم.
وی افزود: این فقط موضوع فقط مختص ایران نیست بلکه در تمام کشورها هنرمندانی که مستقل و آزادی خواه هستند از مردم غزه حمایت می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :