19 دی: جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوخت تمام بیمارستان های نوار غزه تمام شده است و کمک‌هایی که در دو روز گذشته به این منطقه رسیده است برای رفع نیازهای مردم کافی نیست. حماس بر لزوم افزایش تلاش‌های کشورهای عربی و سازمان ملل برای ایجاد گذرگاه انسانی فوری برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه تأکید کرد.
به گزارش سایت النشره، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورود مقادیر بسیار محدودی از کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه ظرف دو روز گذشته نیازهای روز افزون ملت ما را در سایه ادامه تجاوز و محاصره وحشیانه و کاهش شدید تمام مواد غذایی، دارو و سوخت بیمارستان‌ها برطرف نمی‌کند.
در این بیانیه آمده است: کشورهای عربی و اسلامی، سازمان ملل و تمام طرف‌های ذی‌ربط باید تلاش‌های خود را برای ایجاد گذرگاه انسانی فوری برای ورود سوخت، مواد غذایی، دارو و لوازم پزشکی جهت ممانعت از فاجعه انسانی و کشتار جمعی و در راستای مخالفت با سیاست‌های ضد بشری اشغالگران افزایش دهند.
در حالی که عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی وارد هفدهمین روز خود شده است، تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و بیش از ۱۵ هزار فلسطینی در این حملات شهید و زخمی شده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :