19 دی: معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) از اجرای 37 ویژه‌برنامه فرهنگی به مناسبت سالروز شهادت ایشان در حرم مطهر خبر داد و گفت: این برنامه‌ها شامل مراسم سخنرانی و مداحی در شب، ظهر و شام شهادت، آیین‌های سیاه‌پوشان، تعویض پرچم، شمعدان گردانی و عرض ارادت مداحان و برگزاری مراسم به زبان‌های عربی، اردو و آذری خواهد بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف رئیس ستاد آیین‌های فاطمی و معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اجرای ۳۷ ویژه‌برنامه به مناسبت سالروز شهادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: مراسم سالگرد شهادت حضرت معصومه(س) از سحرگاه چهارشنبه سوم آبان با ویژه‌برنامه ضیافت دوست در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.
 وی ادامه داد: در روز چهارشنبه ساعت ۱۰:۳۰ مراسم سیاه‌پوشان با مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود و مراسم تعویض پرچم نیز از ساعت ۱۵:۴۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی و مداحی حسن شالبافان در صحن امام رضا(ع) دنبال خواهد شد.
رئیس ستاد آیین‌های فاطمی ادامه داد: مراسم شب شهادت حضرت معصومه(س) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی و مداحی سیدرضا نریمانی و مهدی رسولی برگزار می‌شود و پس از آن ویژه‌برنامه تجمع هیئت‌های مذهبی با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین بندانی نیشابوری و مداحی شالبافان، قانع و سجاد محمدی برگزار خواهد شد.
وی گفت: همچنین در شب و شام شهادت حضرت معصومه(س) مراسمی به زبان‌های عربی و اردو در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار می‌شود که مراسم عرب‌زبانان از ساعت ۱۹ در شبستان حضرت زهرا(س) و مراسم اردو زبانان از ساعت ۱۹ در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.
انعکاس برنامه‌های حرم بانوی کرامت از شبکه‌های ملی و فراملی
مشرف با بیان اینکه در شب شهادت حضرت معصومه(س) ویژه‌برنامه‌هایی از شبکه افق، الکوثر، ۵، ۲، ۳ و شبکه بین‌المللی کربلا از حرم مطهر بانوی کرامت تولید و پخش خواهد شد، ابراز کرد: در روز پنجشنبه مصادف با سالروز شهادت نیز ویژه‌برنامه ضیافت دوست از ساعت ۳ بامداد و قرائت زیارت عاشورا از بعد از نماز صبح در حرم مطهر دنبال می‌شود.
 وی گفت: از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت آیین جاروکشان خادمان از ساعت ۷ صبح در صحن امام رضا(ع) و برپایی دسته عزاداری خادمان حضرت از ساعت ۸ از بیت‌النور به سمت حرم مطهر است که با ورود به حرم مطهر مراسم عزاداری در صحن امام رضا(ع) برگزار خواهد شد و پس از آن مراسم عزاداری در شبستان امام خمینی (ره) با حضور مداحان مطرح استان قم دنبال می‌شود.
معاون فرهنگی آستان مقدس بانوی کرامت اجرای برنامه پر مخاطب سمت خدا از حرم مطهر بانوی کرامت، تجمع کودکان فاطمی و مراسم عزاداری آذری‌زبان‌ها از دیگر برنامه‌های سالروز شهادت عنوان کرد و گفت: مراسم شام شهادت نیز با سخنرانی آیت‌الله میرباقری و مداحی سیدمهدی میرداماد در حرم مطهر برگزار می‌شود و هم‌زمان با مراسم شام شهادت مراسم شمعدان گردانی خادمان نیز در شبستان نجمه خاتون(س) برگزار می‌شود.
 وی با اشاره به تولید ویژه‌برنامه‌های تلویزیونی زنده از حرم مطهر در شام شهادت حضرت معصومه(س) از شبکه‌های ۵ و کربلا گفت: در روز بعد از شهادت نیز ویژه‌برنامه سحرگاهی ضیافت دوست در حرم برگزار می‌شود و بعد از نماز صبح دعای ندبه با قرائت سعید حدادیان و مداحی محمدحسین حدادیان برگزار می‌شود و در عصر جمعه نیز عرض ارادت مداحان قمی با سخنرانی علیرضا پناهیان برگزار خواهد شد.
مشرف ادامه داد: همچنین در این ایام از ۱ تا ۵ آبان‌ماه نمایشگاه دختران بهشتی ویژه دختران نوجوان در صحن پیامبر اعظم برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :