19 دی: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به این که توسعه شبکه فاضلاب در اولویت طرح های عمرانی این استان است گفت: توسعه شبکه فاضلاب در قم حدود ۴۲ درصد است که نسبت به میانگین کشوری وضعیت نامطلوبی دارد.
ابراهیم معتمدی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه قم از کلان‌شهرهایی است که بیش از ۹۵ درصد از جمعیت استان را دربرگرفته است، افزود: باتوجه‌به این شرایط نباید توسعه شبکه فاضلاب در این شهر با کندی امروز باشد.
وی با اشاره به این که متوسط توسعه شبکه فاضلاب در کلان‌شهرها ۷۰ درصد است و از این نظر قم عقب‌ماندگی شدیدی دارد، خاطرنشان کرد: برای جبران این عقب‌ماندگی باید اعتبارات در نظر گرفته شده در قالب متمم سفر رییس جمهور به قم به‌صورت کامل جذب شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم، اضافه کرد: در قالب متمم سفر رییس جمهور به قم، یک هزار میلیارد تومان بودجه برای توسعه فاضلاب قم اختصاص‌یافته که ۵۰ درصد از طریق سازمان برنامه‌وبودجه و ۵۰ درصد نیز توسط وزارت نیرو باید تامین و پرداخت شود.
معتمدی ادامه داد: از این اعتبار تاکنون حدود ۷۰ میلیارد تومان به مرحله جذب رسیده که برای توسعه و رفع عقب‌ماندگی‌های این حوزه، باید روند جذب و پرداخت منابع اختصاصی، تسریع شود.
وی اضافه کرد: خط انتقال فاضلاب پردیسان قم با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیاردریالی در حال اجراست که تکمیل آن برای اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن ضرورت دارد.
طرح فاضلاب پردیسان شامل ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر و یک باب تصفیه‌خانه با ظرفیت ۵۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است که قرارداد اجرای ۶ کیلومتر از این خط لوله منعقد شده و در حال اجراست.

  • نویسنده :
  • منبع :