یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «حمله زمینی بازیِ در زمین مقاومت» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

حمله زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، برخلاف ژست‌های مقتدرانه‌ای که مقام‌های ارشد سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی می‌گیرند، نوعی بازیِ این رژیم در زمین مقاومت اسلامی فلسطین است. رزمندگان مقاومت فلسطین مدت‌هاست که انتظار حمله زمینی دشمن صهیونیست به نوار غزه را داشته‌اند و البته که سال‌هاست برای این سناریو برنامه‌ریزی‌های لازم را نیز انجام داده‌اند.
در کنار این‌ها، ارتش رژیم اشغالگر قدس از تجربه چندانی در قالب جنگ شهری برخوردار نیست. معادله‌ای که به‌ویژه با توجه به تأسیسات زیرزمینی پیچیده مقاومت اسلامی فلسطین و تخصص آن در جنگ چریکی و شهری، ابعاد جدی‌تری را نیز به خود می‌گیرد. از این منظر، از هر زاویه‌ای که بنگریم، حمله زمینی رژیم اشغالگر قدس به نوار غزه، از جهاتی سناریوی مطلوب مقاومت اسلامی فلسطین نیز است.
توجه داشته باشیم که تردیدی نیست که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در جریان طراحی عملیات طوفان الاقصی، حتماً این سناریو را مد نظر داشته که ضربات مهلک این عملیات، صهیونیست‌ها را به سمت حمله زمینی به نوار غزه سوق می‌دهد. درست به همین دلیل نیز مقاومت اسلامی فلسطین، آماده‌سازی‌های لازم را برای خود جهت مقابله با این سناریو انجام داده است و البته که بر همین مبنا، باید منتظر آشکار شدن شگفتانه های بیشتر علیه دشمن صهیونیست باشیم. موضوعی که می‌تواند ماهیت واقعی بسیاری از اقدامات تبلیغاتی صهیونیست‌ها را نیز در آینده نزدیک افشا کند.
صهیونیست‌ها در نوعی بن‌بست راهبردی گرفتار شده‌اند و راهی جز حمله زمینی به نوار غزه برای به احیای آبروی نابود شده خود نمی‌بینند.
به بیان ساده‌تر، آن‌ها جنگ غزه و حمله زمینی به این منطقه را بیش از آنکه یک گزینه راهبردی برای خود ببینند، نوعی قمار می‌بینند. قماری که به هیچ عنوان از پیروزی در آن مطمئن نیستند.
  • نویسنده :
  • منبع :