19 دی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: فیلم شهید زین الدین که توسط سازمان اوج تهیه شده‌است به بخش مسابقه جشنواره امسال فیلم فجر می‌رسد.
امیرعلی عموزاده روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فیلم اکنون مراحل فنی خود را می‌گذراند و از وظایف ذاتی وزارت فرهنگ و ارشاد است که از محصولاتی که در حوزه انقلاب و دفاع مقدس است حمایت کند.
وی بیان کرد: فیلم فوق پیرامون زندگی این شهید بزرگوار است که اسم این اثر سینمایی «مجنون» مشخص شده و خانواده شهید آن را تایید کرده‌اند
وی ابراز داشت: کارگردانی فیلم «مجنون» را مهدی شامحمدی برعهده دارد که از کارگردانان شناخته‌ شده در سینمای مستند است و با این فیلم اولین کارگردانی فیلم بلند سینمایی را در کارنامه خود تجربه می‌کند.
شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در دوران دفاع مقدس و از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در طول جنگ تحمیلی بود که در سال ۶۳ در منطقه سردشت در پی درگیری مستقیم با نیروهای مسلح دشمن در سن ۲۵ سالگی به شهادت رسید.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ادامه این گفت و گو اظهار داشت: قم در اواخر آبان ماه جاری میزبان نمایشگاه بزرگ کتاب کودک است.
وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب کودک با حضور ناشران داخلی برگزار می‌شود و سعی خواهد شد از چند ناشر خارجی نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت کنیم.
عموزاده یادآور شد: استان قم یک‌هزار و ۵۵۰ ناشر و ۵۶۰ چاپخانه دارد و بسیاری از ناشران توجه خاصی به انتشار کتاب در حوزه کودک و نوجوان دارند.
وی از دیگر برنامه‌های مهم اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نیمه دوم امسال را برگزاری نهمین جشنواره دو سالانه فیلم نماز و نیایش عنوان کرد و افزود: وظیفه داریم در راستای گسترش فرهنگ نماز گام برداریم و جشنواره نماز و نیایش با این هدف برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: قم شرایط کاملا ویژه‌ای برخوردار است وحتی از استان خراسان رضوی هم خاص‌تر می‌باشد لذا انتظارات مردم و مسوولان استان در برنامه‌های هنری باید مورد توجه قرارگیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :