19 دی: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: نرخ تورم مهرماه امسال در این استان نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد کاهش یافت.
حسن نادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز آمار ایران همانند ماه‌های گذشته نرخ تورم ماهانه کشور و استان‌ها را منتشر کرد و بنابر گزارش منتشر شده نرخ تورم سالانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم بر اساس سال پایه ۱۴۰۰ در مهرماه امسال ۴۷.۱ درصد بوده‌است.
وی ادامه داد: این نرخ نسبت به ماه قبل چهار دهم درصد کاهش یافته، این در حالی است که نرخ تورم کل کشور در مهرماه سال جاری ۴۵.۵ درصد بوده‌است و قم از نظر این شاخص در جایگاه ۱۶ بین استان‌ها قرار دارد.
نادری در ادامه افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کل استان قم نیز در مهرماه ۴۱.۳ درصد برآورد شده‌که نسبت به ماه قبل یک دهم درصد کاهش داشته‌است.
وی افزود: نرخ تورم نقطه‌ای کشور در مهرماه ۳۹.۲ درصد بوده و قم در بین استان‌ها به لحاظ پایین بودن نرخ تورم نقطه ای در جایگاه ۱۷ است.
وی بیان کرد: همچنین نرخ تورم ماهانه کل (مناطق شهری و روستایی) استان قم در مهرماه ۲.۴ درصد بوده‌ که نسبت به ماه قبل یک دهم درصد افزایش داشته‌است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم افزود: نرخ تورم ماهانه کشور در مهرماه ۲.۳ درصد بوده، قم در بین استان‌ها در نرخ تورم ماهانه در جایگاه ۱۵ قراردارد.

  • نویسنده :
  • منبع :