19 دی: رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به ادامه تملک ۱۳۰ باب مغازه حاشیه‌ قبرستان نو، گفت: با اتمام تملک این پلاک‌ها، پنج هکتار فضای بازشهری درجوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
محسن محرری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه تملک پلاک‌های تجاری پیرامونی این قبرستان رو به اتمام است، افزود: همزمان با تملک آنها خیابان امیرکبیر نیز تعریض خواهد شد تا مشکلات ترافیکی کنونی تا حدودی برطرف شود.
قبرستان نو یکی از آرامستان‌های قدیمی شهر قم است که در محدود خیابان امیرکبیر در نزدیکی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) واقع شده‌است.
وی بیان داشت: در ضلع شرقی حرم مطهر عملیات اجرایی پروژه‌های جاری مانند پارکینگ بست شرقی و ادامه بلوار عمار یاسر درحال اجراست که به سرانجام رسیدن آنها چند سال به طول می‌انجامد؛ اما تاثیر بسیار مطلوبی در ارتقای کیفیت زندگی و خدمات‌رسانی برای مردم و زائران خواهد داشت.
توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س) از مصوبات کمیسیون ماده پنج بوده‌است. طبق گزارش شهرداری قم برآورد هزینه کل پروژه توسعه ضلع شرقی حرم حضرت معصومه (س)، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده‌است.
ضلع شرقی حرم مطهر دارای کاربری‌های مختلفی مانند پارکینگ، پایانه و فضای باز شهری و مجموعه‌های خدماتی و تجاری است.
محرری اضافه کرد: در ضلع غربی حرم مطهر نیز عملیات ساماندهی میدان شهید مطهری روبه‌اتمام است و تا پایان سال افتتاح می‌شود، بهره‌برداری از این طرح علاوه بر تاثیر در سیما و منظر شهری در کاهش بخشی از به هم ریختگی‌ها در عبور و مرور خودروهای سواری و عابران پیاده دخیل خواهد بود.
رییس شورای اسلامی شهر قم، گفت: همچنین طراحی زیرگذر امام موسی صدر نهایی و به تصویب شورای شهر رسیده و به‌زودی مناقصه آن برگزار می‌شود. شهردار قم در خصوص این طرح به دنبال یک سرمایه‌گذار خاص از طریق روش تهاتر است که در صورت قطعی‌شدن آن، انتظار می‌رود این طرح زودتر به نتیجه برسد.
محرری ادامه داد: با بهره‌برداری از این زیرگذر، وضعیت آشفته ترافیکی در ضلع غربی حرم مطهر به‌خصوص خیابان امیرکبیر، میدان مطهری و چهارراه حجتیه بهبود می‌یابد.
  • نویسنده :
  • منبع :