19 دی: سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه گفت: بیش از ۲ هزار شهروند این باریکه همچنان زیر آوار هستند و خارج کردن آن‌ها به خاطر امکانات و تجهیزات ناکافی و وقت کم غیرممکن است.
«محمود بصل» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در غزه افزود: متاسفانه به خاطر بمباران های پیاپی، وقت کافی برای امداد رسانی نداریم و تا مشغول کمک رسانی به فاجعه دیدگان و قربانیان یک بمباران هستیم، بمباران دیگری انجام می شود.
وی اضافه کرد: گروه های نجات هنوز کمک به آسیب دیدگان یک بمباران را به پایان نرسانده اند که به سوی محل بمباران های جدید می شتابند و به همین خاطر تلاش برای نجات و خارج کردن کسانی که زیر آوارها گرفتار شده اند به زمانی دیگر موکول می شود و در این صورت اگر زخمی ها و افراد زنده زیر آوارها باشند به شهادت می رسند.
بصل ادامه داد: نیروهای دفاع مدنی و امداد رسان به شهروندان، هیچ مصونیت و امنیت جانی ندارند و تاکنون ۱۷ نیروی امدادرسان به شهادت رسیده و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده اند ولی ما همچنان به خدمت رسانی ادامه می دهیم.
وی با اشاره به اینکه اشغالگران به هیچ قانون و توافقنامه ای پایبند نیستند، گفت: کودکان در بیمارستان «المعمدانی» به شهادت رسیدند و زنان در خانه هایشان کشته می شوند و این جنایت ها هنوز ادامه دارد.
بصل یادآوری کرد: قتل عام مردم در جبالیا و شهادت ۷۵ نفر از اعضای یک خانواده در منطقه الزیتون جدیدترین نمونه جنایات رژیم صهیونیستی است.
سخنگوی سازمان دفاع مدنی غزه بیان کرد: این سازمان به خدمات رسانی به مردم ادامه می دهد ولی به شدت از کافی نبودن تجهیزات و امکانات از جمله خودرو رنج می برد و متاسفانه تاکنون تجهیزات مورد نیاز این سازمان وارد نوار غزه نشده است.
بصل افزود: با وجود آسیب دیدن در بمباران های رژیم صهیونیستی اما به وظیفه انسانی خود ادامه داده و برای پیام مهربانی و انسانیت و رسوا کردن این رژیم به خدمات رسانی ادامه می دهیم.
  • نویسنده :
  • منبع :