19 دی: امام جمعه قم گفت: با توجه به مقاومت ملت غزه و حماس در برابر وقایع فجیع اشغالگران غاصب، راهپیمایی مردم ایران و قم در ۱۳ آبان امسال حال و هوای دیگر و پررنگ تر از سالهای گذشته خواهد بود.
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مدت‌ها است که مردم هوشمند و دشمن شناس ایران اسلامی، فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهند و این فریاد، تنها یک شعار نیست بلکه راهبرد انقلابی و کاربردی است که ضربه‌ای کاری به آمریکا وارد کرد و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از جمله آنان بود.
خطیب جمعه قم بیان داشت: آمریکا امروز نیز حامی جدی رژیم اشغالگر قدس است و رهبر معظم انقلاب به دانش آموزان تاکید کردند که باید در برابر حوادث، تحلیل داشته باشند.
آیت الله سعیدی با بیان اینکه انگلیس خبیث، ریشه اصلی شجره صهیونیستی است افزود: سیاهه جنایات بریتانیا به عنوان پیر فرتوت استعمارگر، سابقه سیصد ساله دارد که جمعیت ایران در اثر قحطی ساختگی توسط انگلیس به نصف تقلیل پیدا کرد و در هند نیز ۵ میلیون هندی از ستم انگلیس فوت کردند و تأسیس اسرائیل نیز از جمله نقشه‌های انگلیس خبیث بود و آنان تجزیه کشورهای اسلامی منطقه را دنبال می‌کردند، چرا که فکر می‌کردند کشورهای اسلامی تهدیدی برای غرب هستند و باید یکبار برای همیشه قدرت جهان اسلام از بین برود.
امام جمعه قم با اشاره به نقشه‌ها و توطئه‌های برنارد لوئیس یهودی انگلیسی در خصوص خاورمیانه و به خصوص ایران گفت: علت تمرکز لوئیس برای تجزیه ایران این بود که می‌گفت در دو هزار سال گذشته هیچ نیروی خارجی نتوانسته بر زبان و فرهنگ ایرانی اثرات بنیادی بگذارد و تنها راه رویایی با فرهنگ ایران نابود کردن آن است که باید ایران را به قطعات گوناگون تقسیم کرد و به کشورهای نوپا داد که توطئه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی در این سال‌ها نیز در همین راستا است و هر کدام برای اجرای طرح خود اقداماتی انجام داند اما در نهایت این شخص آرزوی تجزیه ایران را بعد از ۱۰۲ سال زندگی به گور برد.
آیت الله سعیدی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم غزه با صبر خود وجدان‌های بشری را بیدار کردند و مردم مظلوم فلسطین پیروز خواهند شد و دنیای آینده، دنیای فلسطین است.
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به کردستان گفت: مردم کردستان همواره وفاداری خود را به نظام اسلامی اعلام کردند و رئیس جمهور در این سفر برنامه‌های مختلفی در راستای توسعه کردستان افتتاح کردند که طرح ریلی همدان سنندج از جمله آنان بوده است.
امام جمعه قم تاکید کرد: با توجه به مقاومت ملت غزه و حماس در برابر وقایع فجیع اشغالگران غاصب راهپیمایی مردم ایران و قم در ۱۳ آبان امسال حال و هوای دیگری خواهد داشت و امید است امسال پررنگ‌تر از سالهای گذشته بار دیگر ملت ایران با شعارهای کوبنده خود برائت خود را از دشمنان ابراز و اعلام کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :