19 دی: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، گفت: اولویت اصلی مسکو این است که میان طرف‌های درگیر در نوار غزه آتش‌بس برقرار کند.
به گزارش خبرگزاری تاس، وزیر خارجه روسیه پس از گفت وگو با سالم عبدالله الجابر الصباح همتای کویتی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی، افزود: ما اتخاذ تدابیر برای دستیابی به آتش‌بس فوری، باز کردن کریدورهای بشردوستانه برای جلوگیری از افزایش تلفات و ارائه کمک‌های لازم به غیرنظامیان آسیب دیده را ضروری می‌دانیم.
لاوروف خاطرنشان کرد: روسیه خواستار تشدید تلاش‌ها برای فراهم کردن شرایط از سرگیری فوری روند مذاکرات میان (رژیم) اسرائیل و فلسطین است.
وی افزود: اگرچه انجام این کار در حال حاضر به وضوح دشوار است اما به محض دستیابی به آتش‌بس، همانطور که پیشتر از سوی شورای امنیت سازمان ملل بر این امر تصریح شده است، باید مذاکرات مستقیم برای ایجاد کشور فلسطین بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ از سر گرفته شود.
به گزارش ایرنا، تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تا کنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.


  • نویسنده :
  • منبع :