19 دی: مردم شهر مقدس و انقلابی قم در سالروز ملی مبارزه با استکبار در قالب راهپیمایی ۱۳ آبان بر علیه جنایت های اخیر صهیونیست ها در غزه خروشیدند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.
راهپیمایی یوم الله سیزده آبان در شهر مقدس قم ساعت ۹ صبح امروز شنبه همزمان با تجمع اولیه در مصلی قدس این شهر آغاز شد.
هزاران تن از مردم قم ساعت ۱۰ صبح از مصلی قدس راهپیمایی خود را از مسیر میدان جانبازان - خیابان شهدا و خیابان ارم به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) آغاز کردند.
مردم قم در این راهپیمایی در حالی که پرچم های فلسطین و حزب الله را در دست داشتند با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل جنایت های ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی بر علیه مردم مظلوم غزه را محکوم کردند.
فلسطین پیروز است اسراییل نابود است، اسراییل ننگت باد آمریکا مرگت باد، الله اکبر، هیهات منه الذله و وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد از جمله شعارهایی است که راهپیمایان سر دادند.
الله اکبر خامنه ای رهبر، ای رهبر آزاده آماده ایم آماده، لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است، سیزدهم آبان ماه صلابت ملت است روز شکست کفر و عزت این امت است، جنایت منطقه زیر سر آمریکاست کشتار و قتل و غارت با حیلت آمریکاست، فلسطین پیروز است اسراییل نابود است، یا ایها المسلمون غزه شده غرق خون، صهیونیست جنایت می کند شیطان حمایت می کند و شهر قم یک کلام انتقام والسلام، از دیگر شعارهای راهپیمایان در قم بود.
جمع کثیری از مردم، مسئولان، روحانیان، ورزشکاران، دانش‌آموزان و فرهنگیان قم همگام با اقصی نقاط کشور در راهپیمایی باشکوه و حماسی بار دیگر اوج خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به منصه ظهور گذاشتند.
از جلوه های ویژه این راهپیمایی حضور اقشار و سنین مختلف مردم قم بود و با توجه به این که ۱۳ آبان روز دانش آموز نامگذاری شده است هزاران تن از دانش آموزان قمی نیز در راهپیمایی حضور داشتند.
بسیاری از دانش آموزان مدارس مختلف استان قم با لباس های فرم بسیج دانش آموزی و لباس های فرم مدارس خود در این راهپیمایی حاضر شده بود و در طول مسیر راهپیمایی از خیابان شهدا تا حرم مطهر نیز ایستگاه های فرهنگی از سوی بسیج دانش آموزی استان قم برپا شده بود.
سرود سلام فرمانده نیز به صورت دسته جمعی و با حضور هزاران نفر از نوجوانان قمی در چهاراه شهدای قم بازخوانی شد و نوجوانان و جوانان دهه هشتاد و نود اعلام داشتند که در راستای دفاع از کشور و ارزش های اسلامی و مبارزه با استکبار در صحنه حضور دارند و پاسدار نظام جمهوری اسلامی ایران و خون شهدا خواهند بود.
برخی از دانش آموزان نیز با تدارک نمادهای ضداستکباری از جمله چهره های منفور رییس جمهور آمریکای جنایتکار و نتانیاهو همینه پوشالی آنان را به تمسخر گرفتند.
با توجه به سخنرانی دیروز سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در خصوص حوادث اخیر در غزه بسیاری از راهپیمایان تصاویر دبیرکل حزب الله را در دست داشتند و ندای لبیک یا نصرالله و لبیک یا خامنه ای سر دادند.
راهپیمایان در انتهای مسیر راهپیمایی با ورود به حرم مطهر حضرت معصومه (س) در صحن امام رضا (ع) تجمع کردند و شعارهای مگر بر آمریکا و مرگ بر اسراییل در صحن حرم بانوی کرامت که انقلاب اسلامی ایران مرهون هجرت تمدن ساز آن بانوی بزرگ اسلام است سر دادند.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده قم و نایب رییس مجلس شورای اسلامی در جمع راهپیمایان روز ۱۳ آبان قم سخنرانی کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در اجتماع پایانی راهپیمایان ۱۳ آبان قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: رژیم منحوس صهیونیستی خطری نه تنها برای فلسطین، لبنان، عراق و سوریه بلکه تهدید و خطری برای همه بشریت است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی حرکت ضد صهیونیستی زنده شد و دشمنان سعی کردند با نفوذ جریان سازش‌کار در ایران این حرکت را خاموش کنند ولی موفق نشدند.
وی بیان کرد: صهیونیست بین الملل سعی در حمایت از دولت مجعولی دارد که سرزمین فلسطین را غصب کرده و این طور نیست که دو نفر سیاست‌مدار آمریکایی پشتیبان صهیونیست‌ها باشند، امروز سران نظام سلطه مبنای اعتقادشان بر صهیونیست است.
وی گفت: صهیونیست‌ها رویای نیل تا فرات و خواب تصرف همه دنیا را دارند و یهودیان و مسیحیان صهیونیست جاهل ،خطری برای تهدید دنیا هستند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ امروز حرکتی که در غزه در حال وقوع است یک حرکت محلی کوچک نیست، از این رو وظیفه کشورهای اسلامی است که خطر صهیونیست را فهمیده و در قبال آن اقدام عاجل کنند.
ذوالنوری ادامه داد: صهیونیست‌ها در ۲۷ روز حدود پنج‌هزار کودک و سه هزار زن را در غزه به شهادت رساندند و آنها به هیچ کس رحم نمی‌کنند اما باید بدانند بیداری اسلامی‌ که به برکت انقلاب اسلامی به وقوع پیوسته دنیا را علیه آن ها بسیج می‌کند.
وی افزود: اگرچه غربی‌ها در اجرایی کردن معامله قرن ترامپ جلوی رژیم صهیونیستی فرش قرمز پهن کرده‌اند اما درتمام کشورهای دنیا از جمله آمریکا، انگلیس و کانادا وجدان‌های بیدار و مملو از خشم موج می‌زند و صدای شکسته شدن استخوان های نظام سلطه شنیده می‌شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ۱۳ آبان را از نقاط مهم عطف انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رژیم سلطنتی و استکباری طاغوت با تصویب قانون کاپیتولاسیون قصد داشت نسبت به ستون فقرات نظام سلطه خوش خدمتی و اقدامی ‌ماندگار کرده باشد اما امام راحل در مقابل این قانون سراسر ننگین قد برافراشت و بیانات تندی علیه رژیم طاغوت و آمریکای جنایتکار ابراز کرد و این امر باعث شد که ایشان را در۱۳ آبان ۱۳۴۳ هجری شمسی امام خمینی(ره) به ترکیه تبعید کنند ولی این اقدام هیچ تاثیری در مبارزه امام علیه ظلم و ستم رژیم نداشت.
ذوالنوری گفت: در۱۳ آبان ۵۷ نیز تعداد زیادی از دانش آموزان به دانشجویان در دانشگاه تهران پیوستند و علیه رژیم شاه شعار دادند و در این بین دژخیمان طاغوت به روی آنان آتش گشودند و دانشگاه تهران و خیابان انقلاب به خون دانش آموزان آغشته شد.
وی ادامه داد: رژیم با ریختن آن خون‌های پاک در۱۳ آبان نه تنها نتوانستند انقلاب را خاموش کند بلکه نزدیک به ۵۰ سال از آن روز می‌گذرد و هر سال در سالروز ۱۳ آبان رسوایی نظام سلطه از حلقوم دانش آموزان ما خارج می شود و جمعیت سیل آسای انقلاب میراث ارزشمند جهاد و شهادت را پاس می‌دارند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشجویان خط امام نیز در ۱۳ آبان ۵۸ لانه جاسوسی را تسخیر کردند که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم یاد کردند.
وی گفت: انقلاب اسلامی با اقداماتی که هر روز تجدید حیات پیدا کرد مسیر خود را طی نمود و این در حالیست که دشمن، رسانه‌های دنیا را علیه ایران متحد کرد و تحریم نظام نوپای ما را تا به امروز ادامه داد و در دنیا بایکوت سیاسی و انزوای سیاسی را راهی برای از بین بردن انقلاب قرار داد و گروهک های مزدور را به جان ملت انداخت و ۱۷ هزار شهید ترور را این مردم تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
وی تاکید کرد: مردم به وسیله ۲ عامل ولایت مداری و بصیرت بود توطئه دشمنان را خنثی و آنان پشت سر امامشان ایستادند.
ذوالنوری با اشاره به این‌ که‌ دشمن بعد از جنگ، فتنه‌های کوری، چون فتنه ۷۸ کوی دانشگاه تهران را رقم زد اظهار داشت: آنها هم چنین فتنه ۸۸ را رقم زدند و تمام دستورات جرج سوروس و براندازها را فتنه گران درکشور به اجرا گذاشتند ولی مردم پشت امامشان ایستادند.
در پایان این راهپیمایی نیز قطعنامه قرائت شد و حاضرین با ندای الله اکبر بندهای ان را مورد تایید و تاکید قرار دادند.
  • نویسنده :
  • منبع :