19 دی: کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران به شکل رگبار و وزش باد در برخی مناطق کشور تا اواخر هفته خبر داد.
«کبری رفیعی» در تشریح وضعیت جوی و آب و هوای امروز (یکشنبه، ۱۴ آبان) و روزهای آتی گفت: امروز در استان‌های یزد، کرمان، اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و نیمه شرقی استان فارس و در بخش‌هایی از استان‌های سمنان، خراسان رضوی، سواحل شرقی دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی بارش باران به شکل رگبار، گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه برای ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است، افزود: همین شرایط فردا (دوشنبه) در مناطقی از شرق و جنوب شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.
رفیعی ادامه‌داد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مجددا در سواحل خزر، ارتفاعات البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور نیز همین شرایط جوی را خواهیم داشت.
وی گفت: روز پنجشنبه هم در بیشتر مناطق کشور جوی نسبتا پایدار پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی تاکید کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شرق و شمال شرق کشور سرعت باد افزایش می‌یابد که موجب گردوخاک در برخی نقاط می‌شود.
به گفته رفیعی، آب‌های خلیج فارس طی سه روز آینده و روز سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود.
وی آسمان امروز تهران را نیمه ابری و گاهی همراه با وزش باد اعلام کرد و گفت: در برخی ساعات غبار محلی رخ می‌دهد و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای امروز پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر خواهد شد و کمینه دما هم به ۱۳ درجه بالای صفر رسید.
  • نویسنده :
  • منبع :