19 دی: رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: مهرماه امسال تعداد تصادفات درمحورهای مواصلاتی این استان که منجر به اعزام اورژانس ۱۱۵ شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۷ درصد کاهش نشان می‌دهد.
عزت اله بهزادی‌نیا روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: در این مدت یک‌هزار و ۹۴۲ تصادف جرحی در استان قم رخ داد که یک‌هزار و ۵۹۲ مورد در شهر و ۳۵۰ مورد در محورهای مواصلاتی بوده‌است.
وی اضافه کرد: در مدت مشابه پارسال نیز یک‌هزار و ۹۰۶ تصادف جرحی در این استان اتفاق افتاد که یک‌هزار و ۴۸۵ مورد در شهر و ۴۲۱ مورد نیز در جاده بوده‌است.
وی ادامه داد: تعداد مصدومان تصادفات شهری و جاده‌ای در مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب چهار درصد افزایش و ۱۵ درصد کاهش یافته‌است.
بهزادی‌نیا گفت:‌همچنین دراین مدت ۲ هزار و ۴۴۰ نفر در حوادث رانندگی مصدوم شدند که یک‌هزار و ۸۸۷ نفر در تصادفات شهری و ۵۵۳ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای بوده‌است.
وی بیان کرد:مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، تعداد مصدومانی که در محل حادثه درمان شدند نیز ۲۳ درصد افزایش و تعداد مصدومان انتقالی به بیمارستان ۱۶ درصد کاهش یافته‌است.
وی گفت:همچنین تعداد تماس‌های مردمی با اورژانس ۱۱۵ و ماموریت کارشناسان این مرکز در مهرماه امسال و سال گذشته تغییر چندانی نداشته و تعداد مددجویان ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم گفت: در همین مدت ماموریت‌های بالگرد ۱۱۵ و تعداد مصدومان انتقالی به ترتیب ۶ و ۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :