19 دی: آلپ ارسلان بایراکتار وزیر انرژی ترکیه گفت که آنکارا تمامی پروژه‌های مشترک انرژی خود با (رژیم) اسرائیل را متوقف می‌کند.
به گزارش خبرگزاری تاس، بایراکتار که پیش از این قرار بود در ماه نوامبر به فلسطین اشغالی سفر کند، تاکید کرد: اکنون زمان مناسبی برای گفت وگو درباره اجرای پروژه‌های مشترک انرژی با (رژیم) اسرائیل نیست و تنها موضوعی که می‌توانیم درباره آن رایزنی کنیم، تامین آب و برق غزه است.
بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز پیش‌تر گفته بود: یک فاجعه بی‌سابقه انسانی جلوی چشم جهانیان در فلسطین در حال وقوع است.
وی با بیان اینکه حتی بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، کلیساها و اردوگاه‌های آوارگان هم بمباران می‌شوند، تاکید کرد: با هیچ کلمه‌ای نمی‌توان این میزان از توحش را توضیح داد، ما شاهد جنایت علیه بشریت در غزه هستیم.
در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.
در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر سه‌شنبه از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :