19 دی: نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حالی با نام نویسی ۶۶ نفر چهارمین روز خود را پشت سر گذاشت که مجموع متقاضیان حضور در این انتخابات به ۱۵۴ نفر رسید.
چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات دوره ششم مجلس خبرگان رهبری امروز چهارشنبه به طور همزمان در ستاد انتخابات وزارت کشور، فرمانداری های مراکز استان‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر برگزار شد و با آخرین آمار اعلامی از سوی محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات تاکنون ۱۵۴ داوطلب برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده‌اند.
ساعت اولیه آغاز ثبت‌نام امروز با حضور نماینده حجت‌الاسلام صادق آملی لاریجانی از حوزه انتخابیه مازندران در ستادانتخابات وزارت کشور همراه شد که در ادامه نیز تعدادی از افراد و نمایندگان آنها با حضور در وزارت کشور، داوطلب انتخابات مجلس ششم خبرگان رهبری شدند.
از میان ۱۵۴ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان تا این لحظه، ۲۸ درصد از میانگین سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۹ درصد را ۵۰ تا ۶۰ ساله‌ها، ۲۹ درصد را ۶۰ تا ۷۰ ساله‌ها و ۱۴ درصد را بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دهند.
در انتخابات این دوره کسانی که سابقه ثبت نام در دوره‌های قبلی را داشتند، ۶۷ درصد هستند. همچنین ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس فعلی خبرگان در دوره پنجم، نام‌نویسی کردند. ۵۹ درصد از ثبت نام‌کنندگان را ایثارگران تشکیل می‌دهند.
رتبه‌بندی استان‌ها در شاخص میزان استقبال به ازای هر کرسی، به ترتیب ۱۰ استان اول شامل استان‌های سمنان، ایلام، قم، قزوین، مازندران، زنجان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و یزد هستند.
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :