19 دی: مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت کشاورزی از شناسایی و برخورد با یک نانوایی متخلف خبر داد، این واحد صنفی به فروش غیرقانونی 14 هزار نان متهم است که با آرد دولتی تهیه می‌شدند.

مسعود امراللهی، مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت کشاورزی از شناسایی یک نانوایی متخلف در شهر زاهدان خبر داد و گفت: این نانوایی از طریق سامانه هوشمند نانینو شناسایی شد.
وی افزود: نانوایی احصاشده در طول سه ماه 14هزار نان را خارج از شبکه رسمی فروخته است، معامله نان‌ها از طریق 16 عدد کارت هدیه و 6 عدد عدد کارت اعتباری انجام شده است. این اتفاق به طولانی شدن صف نانوایی انجامیده بود.
امراللهی خاطرنشان کرد: با نانوایی برخورد و پرونده این اتفاق به سازمان تعزیرات ارجاع شد.  
مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت کشاورزی همچنین از رصد هزینه‌ای خبر داد که در این بازه زمانی هر شب به حساب شخص متخلف در قالب کمک هزینه دولت به نانوایی‌ها واریز شده است.  
به گفته مدیرکل نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت کشاورزی نان‌های خریداری شده از این واحد صنفی به عنوان خوراک دام به دامداری‌ها و یا به کسب‌و‌کارهایی مانند رستوران‌ها و چلوکبابی‌ها که مصرف نان دارند، فروخته می‌شد.
وی تصریح کرد: تقاضای ما قطع سهمیه آرد واحدهای صنفی متخلف است زیرا دولت به این آرد یارانه اختصاص می‌دهد و قیمت‌ آن بسیار پایین‌تر از آردی است که به صورت آزاد فروخته می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :