19 دی: «عمر نزال» رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطینی بامداد دوشنبه گفت: هرگز اجازه ساکت کردن صدای آزادی رسانه ها (المیادین) را نخواهیم داد.
نزال در گفت وگوی اختصاصی با المیادین تصریح کرد: ۳۰۰ جنایت و نقض حقوق خبرنگاران [توسط اسرائیل] وجود دارد و در این باره ده‌ها خبرنگار نیز شهید شدند.
رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین با اعلام همبستگی با شبکه المیادین گفت: ما در سندیکای خبرنگاران تمام امکانات خود را در اختیار این شبکه قرار می‌دهیم.
وی افزود: رژیم صهیونیستی راهبرد روشن و واضحی مبتنی بر سیاست نازیسم است که دروغ را به گونه‌ای القا می‌کند که رنگ واقعیت به خود گیرد.
نزال ادامه داد: رژیم صهیونیستی تمام صداهایی که با جنایات اسرائیل مخالف باشند، خاموش می‌کند.
رئیس سندیکای روزنامه نگاران فلسطین افزود: ما در تلاشیم اقدامات رژیم صهیونیستی را برای جامعه بین‌المللی بویژه سازمان ملل شفاف سازی و این رژیم را رسوا کنیم.
شبکه المیادین لبنان یکشنبه شب گزارش داد که براساس برخی اطلاعاتی که به بیرون درز کرده، نشست دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی (کابینت) برای ممنوعیت فعالیت شبکه المیادین در فلسطین اشغالی برگزار شد.
المیادین به نقل از رسانه های صهیونیستی گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل با قانونی موافقت کرده که به دولت اجازه می دهد تا تمام ایستگاه های رسانه‌ی خارجی را که به امنیت ملی آسیب می رساند، ببندد.
خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که در این نشست موضوع یورش به مقر المیادین و مصادره تمام تجهیزات و وسایل و بازداشت کارمندان آن و بازجویی آنان بررسی شد.
این شبکه خبری به علت پوشش همه جانبه رویدادهای غزه،تأثیر زیادی در برملا کردن خوی وحشی گری رژیم صهیونیستی داشته است.
از سوی دیگر رژیم صهیونیستی همواره تلاش کرده تا با فشار بر رسانه های مستقل مانع از آن شود که رفتارهای ضد بشری آن در سراسر جهان انعکاس پیدا کند.
  • نویسنده :
  • منبع :