19 دی: وزیر دفاع آمریکا امروز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی در سئول و ساعاتی پس از حملات هوایی شبانه آمریکا در سوریه از احتمال حملات بیشتر علیه گروه‌های سوری به ادعای وی مرتبط با ایران خبر داد.
به گزارش رویترز، ارتش آمریکا سومین حمله هوایی خود را در سوریه شب گذشته انجام داد و در این حمله مراکز آموزشی نزدیک شهر البو کمال و خانه امنی در شهر میادین را هدف قرار داد. این حملات در پی ۴۰ حمله علیه سربازان آمریکایی و متحدانشان در سوریه و عراق انجام شد. این درحالی است که تنش های منطقه ای به دلیل جنگ اسرائیل- فلسطین بالا گرفته است.  
در این حملات دستکم ۴۵ سرباز آمریکایی جراحاتی در ناحیه سر داشتند.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در نشست مطبوعاتی در سئول در جمع خبرنگاران گفت: «این حملات باید متوقف شوند و در صورتی که متوقف نشوند ما تردیدی برای انجام اقدامی ضروری و لازم نخواهیم داشت تا از سربازان خود محافظت کنیم.»
وزیر دفاع آمریکا در ادامه افزود حملات هوایی اخیر در شرق سوریه را هدف قرار داده است.
وی در ادامه گفت: «این حملات با هدف مختل و کاهش دادن آزادی عمل این گروه ها که مستقیما مسئول حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه هستند انجام شد.»
آمریکا ۹۰۰ سرباز در سوریه و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز در عراق  دارد.
رویترز نوشت: بدین ترتیب نگرانی هایی وجود دارد که جنگ اسرائیل- فلسطین از طریق خاورمیانه گسترش یابد و سربازان آمریکایی را از پایگاه هایی به سوی اهدافی با سلاح‌هایی سنگین‌تر از موشک‌های کوچک و پهپادهایی که تاکنون دیده شده، بکشاند.
آمریکا نیروی هوایی مازاد و کشتی های جنگی و جنگنده هایش را از زمان آغاز بحران غزه در ۷ اکتبر ( ۱۵ مهر) به منطقه اعزام کرده است. شمار سربازان اعزام شده آمریکایی به منطقه هزاران نفر گزارش شده است.
هنوز مشخص نشده در حمله اخیر آمریکا به سوریه تلفات جانی وجود داشته است.
  • نویسنده :
  • منبع :