19 دی: همزمان با نیمه افراشته شدن پرچم‌های سازمان ملل متحد، کارکنان این سازمان امروز (دوشنبه) برای ادای احترام به بیش از ۱۰۱ تن از همکاران جان باخته خود در غزه از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس در ماه گذشته، یک دقیقه سکوت کردند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، کارکنان دفاتر سازمان ملل در ژنو برای ادای احترام به ۱۰۱ تن از کارکنان آژانس امدادرسانی به آوارگان فلسطینی (آنروا) که در حمله رژیم صهیونیستی به غزه جان باختند، با روشن کردن شمع به یاد آن‌ها، سر تعظیم فرو آوردند.
تاتیانا والووایا مدیرکل سازمان ملل متحد در ژنو گفت: این تعداد از امدادگران ما که در این مدت کوتاه جان باختند، بالاترین میزان کشته شدگان در تاریخ این سازمان است.
وی ادامه داد: ما امروز در این مکان بسیار نمادین جمع و متحد شده‌ایم تا به همکاران شجاع خود که در حین خدمت برای سازمان ملل جان خود را فدا کردند، ادای احترام کنیم.
آنروا اعلام کرده است که برخی از کارکنان جان باخته در صف نانوایی بودند و برخی دیگر به همراه خانواده‌هایشان در خانه بودند که در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی علیه حماس، جان خود را از دست دادند.
بر پایه این گزارش، مرگبارترین درگیری بعد از جنگ غزه برای امدادگران سازمان ملل در نیجریه در سال ۲۰۱۱ بوده است که بر اثر انفجار بمب در مقابل دفتر سازمان ملل متحد در شهر ابوجا، ۴۶ نفر جان باختند.
نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، با کمک آمریکا و اکثر کشورهای غربی اقدام به بمباران مراکز درمانی و منازل مسکونی غزه کرده که تاکنون در اثر این اقدام جنایتکارانه بیش از ۱۱ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

  • نویسنده :
  • منبع :