19 دی: مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: تا پایان ۱۴۰۲ ادغام آموزه‌های طب ایرانی با نظام شبکه بهداشتی کشور با هدف آموزش سبک زندگی سالم رقم زده خواهد شد
نفیسه حسینی‌یکتا روز پنجشنبه در نشست تخصصی در قم افزود: در این طرح همه بهورزان و مراقبین سلامت این آموزش‌ها را می‌بینند و به مردم آموزش خواهند داد و شناسنامه سبک زندگی برای هر فرد تشکیل می‌شود.
وی درادامه با اشاره به اهمیت توجه به طب سنتی گفت: در قانون جوانی جمعیت بحث طب سنتی ایرانی جانمایی شده‌است، براین اساس زوج‌هایی که در کلینیک سطح دو ناباروری خدمت دریافت می‌کنند مکلف هستند حداقل یک‌بار از ظرفیت طب سنتی ایرانی استفاده نمایند.
وی اظهار داشت: همچنین درتلاش هستیم چهار خدمت از طب سنتی ایرانی را زیر پوشش بیمه قراردهیم تا افرادی که تحت پوشش بیمه‌ای هستند بتوانند از این خدمت بهره‌مند شوند.
حسینی یکتا گفت: رهبر فرزانه انقلاب درخصوص استفاده از طب سنتی ایرانی تاکید بسیاری داشته‌اند و ما وظیفه داریم تاکید ایشان را مورد توجه قرار دهیم.
وی افزود: طی سال‌های اخیر در برنامه‌های توسعه پنجم، ششم و هفتم نسبت به موضوع طب سنتی ایرانی نکاتی ذکر شده که نشان‌دهنده اهمیت این مسئله است.
وی گفت: درحال حاضر در حوزه آموزش هشت دانشکده و ۱۲ گروه آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند؛ همچنین همه دانشگاه‌های علوم پزشکی دارای دانشکده طب سنتی ایرانی و مکمل می‌باشند.
مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت تصریح کرد: در بخش پژوهش نیز رشد ۴۰۰ درصدی روند انتشار مقالات را در سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ رقم زده‌ایم.
وی ادامه داد: طرح احیای میراث مکتوب طب سنتی ایرانی نیز انجام شده که در این راستا دو هزار کتاب و رساله اصلاح شده‌است.
حسینی یکتا خاطرنشان کرد: تا پایان سالجاری وزارت بهداشت و درمان موظف است شبکه بهداشت کشور را زیر پوشش طب سنتی ایرانی قرار دهد، این قانون از سال ۱۴۰۱ به ما ابلاغ شده و وزارتخانه درتلاش است تا این امر را محقق سازد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: دراین اداره‌کل در سال‌های اخیر درخصوص طب سنتی ایرانی دیدارهای بسیاری با مراجع عظام تقلید و اساتید برجسته حوزه همچون آیت‌الله مکارم شیرازی و سایر مراجع تقلید داشته‌ایم.
حسینی‌یکتا درگفت: در دولت سیزدهم روند و دید دولت نسبت به طب سنتی ایرانی مثبت و رو به جلو بوده و ما در وزارت بهداشت اقدامات مهم و تاثیرگذاری در این حوزه انجام داده‌ایم.
  • نویسنده :
  • منبع :