19 دی: سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه جمعه شب گفت که وضعیت در مجتمع بیمارستانی شفا فاجعه بار است.
به گزارش الجزیره، اشرف القدره، گفت: وضعیت انسانی در مجتمع بیمارستانی شفا فاجعه بار است و حتی یک تکه نان در این بیمارستان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه بیماران مجتمع شفا گرسنگی می‌کشند و آواره‌ها نمی‌توانند لقمه نانی پیدا کنند، افزود: هشت روز است که هیچ غذا و آبی وارد مجتمع شفا نشده است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه اضافه کرد: ۵۱ بیمار در مجتمع شفا به شهادت رسیدند که چهار تن از آنها نوزاد نارس بودند.
القدره با بیان اینکه هزار و ۵۰۰ کادر پزشکی، صدها بیمار و ۷ هزار آواره در مجتمع بیمارستانی شفا با خطر مرگ روبرو هستند، گفت: نیروهای اشغالگر زیرساخت‌های مجتمع شفا، چاه‌های آب و شبکه اکسیژن را تخریب کردند.
وی افزود: ما در داخل مجتمع شفا بین ۷ تا ۱۰ هزار نفر داریم و غذاهایی که رژیم اشغالگر اجازه ورود داده فقط برای ۴۰۰ نفر کافی است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه، اضافه کرد: ما مجددا خواستار عبور امن برای ورود تجهیزات پزشکی، غذا و سوخت هستیم چرا که اگر وضعیت بر همین منوال پیش رود، شمار شهدا ۲ برابر خواهد شد.
القدره در ادامه با بیان اینکه زباله‌های انباشته شده تهدید جدیدی برای کسانی است که در مجتمع شفا محاصره شدند، گفت: مجتمع شفا به دلیل قطعی ارتباطات به طور کامل از جهان جدا شده است.
سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین افزود: در حال حاضر اشغالگران مانع از خروج ما از این مجتمع می‌شوند و به همین دلیل ما نمی‌توانیم جانباختگان را دفن کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :