19 دی: رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ شهرهای اندیشه، شهریار و دیگر شهرستان‌های اطراف باید در تقسیمات کشوری تجدیدنظر شود.
سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه پس از شرکت در آئین افتتاحیه بیمارستان امام خمینی (ره) در اجتماع مردم شهریار با بیان اینکه توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است، اظهار داشت: باید شرایط اقلیمی و جمعیتی که در اینجا ایجاد شده است و از طرفی ضمیمه تهران است را درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه باید در شرق و غرب تهران، هم در حوزه شهرستان و هم در تشکیل استان، تغییراتی در ساختار تقسیمات کشوری، انجام دهیم، تصریح کرد: اکنون کارشناسان در حال بررسی این موضوع هستند و به زودی نتیجه را به مردم اعلام خواهیم کرد.
رئیس جمهور با بیان اینکه تقسیمات کشوری غرب و شرق استان تهران نیازمند تغییرات جدی است، گفت: با توجه به توسعه‌ای که شهر اندیشه، شهریار و شهرستان‌های اطراف داشته‌اند، باید در تقسیمات کشوری این منطقه تجدید نظر شود.
آیت الله رییسی اضافه کرد: رفت و آمد مردم این منطقه باید تسهیل شود و علاوه بر توسعه جاده ای توسعه مترو و ریل لازم است.
وی در ادامه بیان کرد: تردد به این مناطق از طریق مترو بسیار راحت تر است که در این رابطه شهرداری تهران فعال شده و توسعه فضای مترو در دستور کار دولت است.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی و آموزشی در این‌ منطقه دارای اهمیت است، خاطرنشان کرد: مردم این‌ منطقه دلداده به انقلاب و نظام و ارزش ها و پایبند به فرهنگ اسلامی و ایرانی هستند از این رو باید این فرهنگ و هویت حفظ شود و این در قدم اول به دست چهره ای فرهنگی رقم می خورد.
آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در این منطقه باید توسعه یابد، اضافه کرد: در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی، فرهنگ نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
عزم دولت سیزدهم برای پایان‌دادن پروژه‌های نیمه‌تمام
وی با اشاره به اینکه در این سفر انتظار بیش از ۳۰ سال مردم در بهره برداری از یک مرکز درمانی به پایان رسید، تصریح کرد: به برکت نام زینب کبری (س) بهره برداری از این مرکز ۳۱۳ تخت خوابی آغاز شد و دولت تصمیم دارد که پروژه ها و طرح های نیمه تمام را به پایان برساند.
با اراده ملت‌ها و خون‌مطهر فلسطینی‌ها نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت
رئیس جمهور گفت: امنیت کشور مرهون خون شهدا و ایثارگران است و در حمایت از مردم فلسطین در محضر امتحان و آزمون هستیم، که این موضوع را به سران کشورها اعلام کرده ام پس باید به فلسطین توجه ویژه داشت.
آیت الله رئیسی افزود: مردم و ملت ها احساس می کنند سازمان ملل وشورای امنیت دیگر کارایی لازم را ندارند و یاس و نفرت از سازوکارهای بین المللی وجود مردم را فراگرفته است و مردم از رژیم صهیونیستی تنفر دارند.
وی متذکر شد: مردم دنیا امروز احساس می کنند که باید به دنبال شکل گیری یک نظم عادلانه جهانی باشند و با اراده ملت ها و خون‌مطهر فلسطینی ها حتما نظم عادلانه جهانی شکل خواهد گرفت.
آیت الله رئیسی با بیان اینکه مقاومت مردم غزه برای همه عالم درس ایستادگی و مقاومت و اعلام بیزاری از دشمنان بشریت است، گفت: خون مطهر پنج هزار کودک فلسطینی زمینه بیرون آمدن، دست انتقام الهی است که یقه فرعونیان زمان را خواهد گرفت و به حکومت آنها خاتمه خواهد داد.
  • نویسنده :
  • منبع :