19 دی: مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی از رسیدگی به پرونده یک مشاور املاک متخلف خبر داد و گفت: پرونده تخلف این مشاور املاک به دلیل گرانفروشی، صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت حق کمیسیون در ۲۷ مبایعه نامه به میزان ۳۵ میلیارد و ۲۴۷ میلیون ریال در شعبه چهارم ملی ویژه رسیدگی شد.
شهرام محسنی روز سه‌شنبه اظهارداشت: تخلف یک واحد مشاور املاک با شکایت شاکیان خصوصی توسط بازرسان راه و شهرسازی، اتاق اصناف ایران و اتحادیه صنف مشاوران املاک موضوع را بررسی و پس از احراز تخلف، گزارش برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی ادامه داد: متهم علاوه بر پلمب و نصب پارچه به مدت ۱۰ روز و ممهور کردن جواز به مهر تخلف، به پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ۱۰ برابر گرانفروشی محکوم شد.
محسنی افزود: همچنین شعبه چهارم ملی ویژه متهم را به دلیل صادر نکردن صورتحساب و درج نکردن قیمت، در مجموع به پرداخت ۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
مدیرکل روابط عمومی تعزیرات حکومتی از جریمه یک میلیارد و ۲۱۴ میلیون ریالی متهم به پرداخت حق شاکی برای جبران خسارت خبر داد و میزان کل جزای نقدی این متهم را ۳۵۳ میلیارد و ۷۲۴ میلیون ریال اعلام کرد.
جریمه ۴۶ میلیارد ریالی نانوایان متخلف در ۴۸ ساعت گذشته
وی به برخورد تعزیرات با تخلفات نانوایی‌ها اشاره کرد و گفت: شعب تعزیرات حکومتی سراسر کشور به ۴۶۰ پرونده تخلف گرانفروشی و کم فروشی نانوایی‌ها در ۴۸ ساعت گذشته رسیدگی و نانوایان متخلف را به پرداخت ۴۴ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کردند.
محسنی افزود: در رسیدگی به پرونده‌های نانوایان، سه نانوایی متخلف پلمب، یک واحد موقت تعطیل و بر سر در ۱۰ نانوایی نیز برای آگاهی مردم از تخلف، پارچه نصب شد.
به گفته محسنی، ۴۹ پرونده نانوایی در حوزه بهداشت نان هم رسیدگی و متخلفان به یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل جلسه ویژه آرد و نان با حضور رئیس این سازمان، گفت: اصانلو در این جلسه نان را قوت غالب مردم دانسته و ماموریت ویژه به سه شعبه مهم و ملی برای برخورد با متخلفان این حوزه را صادر کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :