19 دی: عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: تعدادی از نمایندگان در حال تهیه طرحی هستند که به موجب آن بودجه به صورت دو و یا سه دوازدهم باشد و بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ به سال آینده موکول شود.
احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعدادی از نمایندگان مجلس در حال تهیه طرحی هستند که به موجب آن بودجه به صورت دو و یا سه دوازدهم بررسی شود؛ دلیل طراحان این است که با توجه به انتخابات مجلس و دو مرحله ای شدن بررسی لایحه بودجه، نمایندگان فرصت کافی برای رسیدگی دقیق تر داشته باشند بدین شکل که با تصویب بودجه دو دوازدهم، مجلس بعد از تعطیلات هفته اول فرودین سال آینده، وارد بررسی و تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۳ شود.
وی اضافه کرد: البته این طرح مخالفانی دارد چون بررسی بودجه دو مرحله ای شده و ابتدا احکام و درآمدها و هزینه ها بررسی و تصویب می شود و بعد از آن، دولت در مرحله دوم ردیف ها و جداول را به مجلس برای رسیدگی تقدیم می کند.
این نماینده مجلس در پایان بیان کرد: طراحان این طرح معتقدند با بودجه دو دوازدهم، فرصتی به مجلس و دولت برای بررسی دقیق تر داده می شود؛ البته فکر نمی‌کنم نمایندگان با این طرح موافقت کرده و در مجلس تصویب شود.
قرار بود لایحه بودجه ۱۴۰۳ روز گذشته تقدیم مجلس شود، ولی با توافق مجلس و دولت قرار شد لایحه، بعد از سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه‌شان و شروع دوباره جلسات علنی تقدیم مجلس شود.
جلسات مجلس، هفته آینده به منظور سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه تعطیل است.

  • نویسنده :
  • منبع :