19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: مطابق قولی که داده‌اند توزیع شیر در مدارس ابتدایی‌ باید از هفته آینده سراسری شود اما بازهم پیگیری مستمر می‌کنیم تا این اقدام انجام شود.
رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری آزمون جذب معلمان، اظهار کرد: تلاش ما این است که همه آزمون‌های سال بعد را این سمت سال برگزار کنیم. مقدماتی نیاز دارد که در جلسات پیوسته با سازمان اداری استخدامی بررسی می‌شود. بخش مربیان پرورشی و امور ورزشی و سلامت به یک نقطه‌ای رسیده است و باقی موارد هم در حال بررسی است.
وی در پاسخ به پرسشی درباره اعتراض برخی کارمندان آموزش و پرورش چهار محال و بختیاری نسبت به رتبه‌بندی آموزش و پرورش در این استان، اظهار کرد: رتبه‌بندی یکی از کارهای بزرگ دولت بود. این دولت انصافاً حق خود را در قبال معلمان در این بازه زمانی به نحو احسن ادا کرد. من به عنوان نماینده مشترک دولت و معلمان باید از رئیس‌جمهوری صمیمانه تشکر کنم.
وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: همه می‌دانند که در چه شرایطی دولت تحویل گرفته شد و چه کار بزرگی انجام گرفت. اما در مورد اعتراضات هم ما بررسی خود را انجام می‌دهیم، در بخش وارد بودن یا وارد نبودن اعتراضات، کل اقدامات انجام شده و احکام جدید افرادی که اعتراضشان وارد بوده در فرایند صدور قرار گرفته و کار در حال پیش رفتن است.
صحرایی تأکید کرد: هرکس اعتراض داشته اعتراضش دریافت شده و در یک شرایط کاملاً دقیق و شفاف بررسی شده است. من مطلع نبودم از یک استان به اینجا آمدند و اعتراض کردند وگرنه خودم پاسخ می‌دادم. این فرایند و روند در زمان خودش برای همه همکاران در آموزش و پرورش باز بوده است. شاید مورد خاصی بوده که باید آن را به شکل جداگانه بررسی کرد.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای دانش‌آموزان با شرایط خاص به ویژه مبتلایان به اتیسم، اظهار کرد: سازمان کودکان استثنایی آموزش و پرورش از سازمان‌های مهم ماست. در نقطه اوج خود هم قرار دارد. اولین اقدام مهم امسال این سازمان استخدام بیش از هزار گفتاردرمانگر و کاردرمانگر بود که بی‌سابقه است. ساختار و سازمانش هم به نفع همین بچه‌ها توسعه پیدا کرده است.
وی افزود: در هر شهری که امکانش فراهم باشد ما مدرسه بچه‌های اتیسمی را افتتاح کرده‌ایم. برخی از این بچه‌ها ظرفیت هوش و استعدادشان به شکلی است که می‌توانند به مدارس عادی بیایند، الان مشغول بررسی این موضوع هستیم.
صحرایی در پاسخ به پرسشی درباره توزیع شیر در مدارس اظهار کرد: در حال توزیع است اما هنوز در تمام کشور فراگیر نشده است؛ به این دلیل که باید ۸ میلیون پاکت را دوبار در هفته توزیع کنیم که فرایند تولید آن طول می‌کشد. مطابق قولی که داده‌اند باید از هفته آینده توزیع شیر سراسری شود، ولی بازهم مستمر پیگیری می‌کنیم و روند افزایش توزیع شیر محسوس است. هر لحظه که شیر به دست آموزش و پرورش برسد توزیع آن سراسری می‌شود که یکی از کارهای بزرگی بود که بعد از یک دهه احیا شد اما آموزش و پرورش آخرین بخش این زنجیره توزیع شیر است.
  • نویسنده :
  • منبع :