19 دی: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت گفت: پلیس فتا صفحه اینستاگرام منتسب به کودکی را که با هدایت پدرش اقدام به انتشار ویدیویی توهین آمیز به مقام مادر و عادی سازی اینگونه رفتار‌ها کرده بود، از دسترس خارج کرد.
سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: یکی از بستر‌های وقوع جرم و انتشار مطالب و محتوای مغایر با قانون، فضای اینستاگرام است و پلیس نیز در این فضا حضور داشته و با هرگونه قانونی شکنی و کودک آزاری برخورد می‌کند.
این مقام انتظامی افزود: افسران پلیس فتا در رصد‌های خود متوجه شدند که فردی با ایجاد صفحه‌ای در اینستاگرام، کودک خود را با یک سناریوی توهین آمیز به مقام مادر جلوی دوربین می‌برد که بلافاصله والدین خاطی شناسایی و دستگیر شدند و صفحه جدید نیز از دسترس کاربران خارج شد.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: والدین این کودک صرفا برای کسب درآمد و جذب دنبال کننده اقدام به تولید محتوای غیراخلاقی و غیر انسانی می‌کردند و فرزند آن‌ها کوچکترین اهمیتی برای آن‌ها نداشت و از او به عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف مالی خود استفاده می‌کردند.
سرهنگ معظمی گودرزی افزود: عموما کودکانی که در فضای مجازی حضور دارند، مطالبی که به آن‌ها اعلام می‌شود طوطی وار و بدون آنکه توان تفسیر آن را داشته باشند نقل می‌کنند و اصولا سناریوی این ویدیو‌ها توسط والدین یا اعضای خانواده آن‌ها طراحی می‌شود.
این مقام انتظامی با اشاره به سوءاستفاده از کودکان برای درآمدزایی در اینستاگرام گفت: سال گذشته نیز ویدیویی از یک کودک در فضای مجازی منتشر شد که با عنوان «من و ملکه‌هایم» واکنش منفی افکار عمومی را در پی داشت، در این ویدیو این کودک اظهارات سخیفی را درباره ارتباط با زنان و ... مطرح کرده بود که در همان زمان کارشناسان پلیس فتا  به شناسایی این فرد اقدام کرده و متوجه شدند که گرداننده این صفحه یکی از اعضای خانواده این پسربچه است و قصد دارد تا از این طریق دنبال کننده صفحه خود را افزایش داده و با انتشار تبلیغ کسب درآمد کند.
رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به ماده ۵ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: براساس قانون، کودک آزاری از جرائم عمومی بوده و احتیاج به شکایت شاکی خصوصی ندارد؛ والدینی که کودک خود را قربانی اهداف شوم خود می‌کنند، بدانند پلیس بنا بر قانون و وظیفه ذاتی خود با اینگونه افراد بصورت جدی و قاطع برخورد خواهد کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :