19 دی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: نشان ایران فرهنگ، یک کارجدید برای ارتقای کیفی تولیدات فرهنگی است که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و هدف این طرح استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری است.
محمدمهدی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، درباره دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تصویب سندهای فرهنگی گفت: اتفاق خوبی در شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی رخ داد و نشان ایران فرهنگ در این جلسه به تصویب رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نشان ایران فرهنگ، یک کارجدید برای ارتقای کیفی تولیدات فرهنگی است که با همکاری بخش خصوصی در حال انجام است و هدف این طرح استقرار نظام ارزیابی و رتبه‌بندی محصولات فرهنگی و هنری است.
وی درباره سازوکار اجرای این طرح توضیح داد: در مرحله نخست، این طرح در یک دوره آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از طی دوره آزمایشی در بین افکار عمومی و جمع بندی واکنش‌ها، نسبت به ارتقای آن اقدام خواهد شد.
اسماعیلی طرح نشان ایران فرهنگ را سبب انتخاب و خرید آگاهانه محصولات فرهنگی و هنری به عنوان حق مصرف کننده و مخاطب عنوان کرد و اظهار داشت: ارزیابی آثار فرهنگی مبتنی بر معیارهای هنری و فرهنگ ایرانی اسلامی می‌تواند به انتخاب این محصولات در بین افراد جامعه کمک کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به شورایی که برای این خصوص تشکیل شده است، یادآور شد: رییس شورا یکی از معاونان وزیر ارشاد است و دستگاه‌های مختلف، شخصیت‌های حقیقی حوزه‌های تخصصی و تشکل‌های هنری صنفی در این شورا نماینده دارند که اتفاق مبارک برای اعطای کیفی محصولات فرهنگی است.
وی درباره تصویب سندهای چندگانه محصولات فرهنگی گفت: سند موسیقی هفته گذشته در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد و جمع بندی لازم در این باره در حال انجام است و به نظر می‌رسد در جلسات آینده به تصویب برسد که بعد از ۴۴ سال، تصویب سند موسیقی اتفاق مهم و ارزنده‌ای است.
اسماعیلی ادامه داد: بررسی سند مد و لباس در شورای فرهنگ عمومی از جلسه گذشته در دستور کار قرار گرفت که در چند روز آینده تکمیل خواهد شد. همچنین کارگروه‌هایی برای بررسی سند تائتر، سند هنرهای تجسمی، سند سینما در ذیل شورای هنر تشکیل شده و ان شا الله بنای ما این است که حداکثر تا پایان امسال همه این اسناد را برای تصویب نهایی در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر جایگاه شورای هنر به عنوان بهترین محفل برای طرح مسائل و ضرورت‌های فرهنگ و هنر و همفکری در این زمینه خاطرنشان کرد: تحول در اقتصاد فرهنگ و هنر از برنامه‌های جدی دولت در این دوره است و تلاش می‌شود با فعال کردن اقتصاد فرهنگ و هنر و تقویت انگیزه‌ها برای فعالیت در این حوزه، هنرمندان را مورد توجه قرار دهیم.
  • نویسنده :
  • منبع :