19 دی: رئیس‌جمهور اوکراین با تکرار ادعاهای خود درباره ارسال پهپادهای ساخت ایران به روسیه، درباره احتمال صادرات موشک‌های ایران به مسکو هشدار داد و از آمریکا و غرب خواست تا با اتخاذ تدابیر سیاسی مناسب و اعمال تحریم مانع از این کار شوند.
«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره احتمال ارسال موشک‌های ایران به روسیه هشدار داد و خواستار سیاست تحریمی و ارسال سیگنال‌های سیاسی از سوی جامعه بین‌المللی به تهران برای جلوگیری از چنین اتفاقی شد.
بنابر گزارش خبرگزاری رسمی دولت اوکراین، زلنسکی با بیان اینکه «اگرچه ممکن است در حال حاضر شاهد چنین چیزی نباشیم اما در آینده به‌طور حتم این اتفاق خواهد افتاد» از اتحادیه اروپا و آمریکا خواست تا سیگنال‌های سیاسی مناسبی را برای ممانعت از تسلیح موشکی روسیه ارسال کنند.
وی همچنین ادعاها درباره حمایت نظامی تهران از مسکو در جریان جنگ اوکراین را تکرار کرد و بر لزوم تقویت تحریم‌ها نه تنها علیه روسیه، بلکه علیه بازیگران دولتی و شرکت‌هایی که قطعات لازم برای تولید پهپادها را به ایران عرضه می‌کنند، تاکید کرد.
مؤسسه مطالعات جنگ، مستقر در واشنگتن (ISW) در پایان سپتامبر گزارش داد که مقامات ارشد نظامی ایران و روسیه تسلیحات پیشرفته متعارف ایران را بررسی کرده‌اند و ممکن است پس از پایان محدودیت‌های موشکی سازمان ملل در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهرماه) یک قرارداد فروش پهپاد و موشک را منعقد کنند.

  • نویسنده :
  • منبع :