یادداشت پایگاه خبری ۱۹ دی آنلاین با عنوان «رژیم صهیونیستی در باتلاق» به قلم محمود اکبری بدین شرح است:

مارتین گریفیث، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه ابراز امیدواری کرد که آتش‌بس موقت بشردوستانه در غزه به یک آتش‌بس طولانی مدت تبدیل شود. گریفیث در پستی در پلتفرم ایکس گفت: امیدوارم که این اولین روز آتش‌بس بشردوستانه روزهای بسیار بیشتری دنبال شود و منجر به آتش‌بس طولانی مدت بشردوستانه به نفع مردم غزه، اسرائیل و فراتر از آن شود
برخی چهره‌های نزدیک به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تخمین می‌زنند که همسو با فشارهای بین‌المللی بر این رژیم برای متوقف کردن جنگ، حماس تلاش خواهد کرد آتش‌بس موقت را به آتش‌بسی دائمی تبدیل کند. لذا این منابع از نتانیاهو خواستند پیش از آغاز تظاهرات علیه‌اش، از فعالیت‌های سیاسی کناره‌گیری کند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان «معاریو» نوشت، در محافل نزدیک به بنیامین نتانیاهو، ارزیابی‌های بدبینانه‌ای در خصوص احتمال بازگشت به یک مانور زمینی گسترده در نوار غزه پس از اجرای قرارداد تبادل اسرا میان جنبش حماس و این رژیم همزمان با برقراری آتش‌بسی موقت در جنگ علیه غزه، حاکم است.
آر سوی دیگرتقریبا تمام کارشناسان، تحلیلگران، ناظران و رسانه‌ها بر این موضوع اتفاق نظر دارند که بزرگترین قربانی عملیات طوفان الاقصی، بنیامین نتانیاهو است و دیر یا زود او رفتنی است؛ رفتن از صحنه سیاسی نه به شکل موقت، بلکه به عقیده بسیاری بی بی برای همیشه صحنه سیاست را ترک خواهد کرد. اما تا همین جای کار و پس از گذشت ۵۰ روز از عملیات حماس، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یک باتلاق به معنای واقعی کلمه گیر کرده است. از یک سو با هجمه و اعتراض هر روزه خانواده اسرا و دیگر شهرک نشینان مواجه است. همزمان اتتقادات جدی از سوی رسانه‌ها عبری زبان علیه او مطرح می‌شود. در عرصه جهانی، هم افکار عمومی و همچنین برخی از کشورها فشار جدی را به نتانیاهو وارد کرده‌اند و در این بین برخی دولت‌ها هم اقدام به کاهش سطح روابط و یا حتی قطع مناسبات با تل آویو کرده‌اند. این‌ها علاوه بر آن است که حتی برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی با محوریت دولت‌های غربی و به خصوص آمریکا نیز انتقادات جدی به عملکرد رژیم صهیونیستی در ۵۰ روز گذشته داشته و دارند. افزون بر این‌ها اکنون شکاف و گسل سیاسی - امنیتی در کابینه نتانیاهو نیز به اوج رسیده است.
  • نویسنده :
  • منبع :