19 دی: چهارمین مانور «دفاع از مقر» با هدف آمادگی برای مقابله با هرگونه بحران و حادثه احتمالی در تأسیسات آب با مشارکت برخی از دستگاه‌های امدادی، خدمات رسان و انتظامی همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قم، چهارمین مانور«دفاع از مقر» به همت دفتر حراست شرکت آب و فاضلاب استان و با همکاری واحدهای مختلف آبفا و مشارکت سازمان آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، اورژانس، پلیس راهور، اداره کل مدیریت بحران استان در یکی از تأسیسات آبرسانی قم برگزار شد. 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در حاشیه این مانور گفت: مانور «دفاع از مقر» به منظور هماهنگی درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در راستای مواجه با حوادث و بحران‌ها، پایش،کنترل و ارزیابی مجموعه‌های مختلف در مواجه با بحران، تأمین امکانات مورد نیاز برای اجرای برنامه‌های این‌چنینی و آمادگی مقابله با شرایط اضطراری برگزار می‌شود. 
مهندس حسن بختیاری هدف از برگزاری این مانور را افزایش هوشیاری نگهبانان و افزایش آمادگی آنان در مواجهه با شرایط اضطراری، رصد کارایی آموزش حفاظت فیزیکی در نگهبانان شرکت و به‌کارگیری آموزش‌ها مربوطه در مواقع اضطراری، پایش میزان آمادگی تیم واکنش سریع در شرایط اضطراری، رصد و تمرین واکنش حراست و مدیران ستادی و مراجع انتظامی و امدادی در شرایط اضطراری و ارزیابی چگونگی اطلاع‌رسانی به واحدهای واکنش سریع در شرایط اضطراری اعلام کرد. 
وی همچنین رصد و کاهش مدت‌زمان امدادرسانی تیم واکنش سریع در شرایط اضطراری، شناسایی کمبودهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در حین مانور، - شناسایی شرایط مخاطره‌آمیز در حین وقوع امداد و نجات، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث واقعی و آشنایی امدادگران و مراجع انتظامی با تأسیسات شرکت و نوع کار شرکت آب و فاضلاب را از دیگر اهداف برگزاری مانور دفاع از مقر برشمرد.

  • نویسنده :
  • منبع :