19 دی: دبیر قرارگاه مسکن راه و شهرسازی قم با تاکید بر ثابت‌بودن قرارداد واحدهای نهضت ملی مسکن دراین استان، گفت: قراردادهای منعقده با پیمانکاران ثابت است و تورم و شرایط بازار تاثیری بر آن ندارد.
سید روح‌الله حسینی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اضافه کرد: قرارداد واحدهای مسکونی در قم ۳۰ماهه است و طبق زمان‌بندی باید تا اواسط سال ۱۴۰۴ تحویل متقاضیان داده‌شود.
وی با بیان اینکه جزء ۲ پیمانکار خلع‌ید، سایر پروژه‌های عمرانی با وضعیت مطلوبی دنبال می‌شود، افزود: با تنظیم و پیش‌بینی جرایم و ضریب تعدیل در پروژه، پیمانکاران در صورت تاخیر در تکمیل و تحویل پروژه‌ها با جرایم سنگینی روبه‌رو خواهند شد.
دبیر قرارگاه مسکن راه و شهرسازی استان قم، اظهار داشت: آورده تمام متقاضیان نهضت ملی مسکن تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان مانند یکدیگر است؛ اما پس از تکمیل این رقم افرادی که درخواست واحد با متراژ بیشتری دارند باید آورده بیشتری را واریز کنند.
وی بیان داشت: با توجه‌ به پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، هر سه ماه ۴۰ میلیون تومان آورده از متقاضیان دریافت می‌شود؛ همزمان بانک‌ها نیز تسهیلات ۵۵۰ میلیون‌تومانی را به‌حساب پیمانکاران واریز خواهند کرد.
حسینی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی قم کمترین تسهیلات را به نهضت ملی مسکن اختصاص داده‌اند، گفت: طبق ابلاغیه دولت، همه بانک‌های استان موظف هستند ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص دهند.
دبیر قرارگاه مسکن راه و شهرسازی قم عنوان کرد: سود تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن ۱۸ درصد است.
وی یادآور شد: خریدوفروش فیش‌های مسکن ممنوع است و به‌خاطر تخفیفات و تسهیلات دولت در این طرح، بزرگ‌ترین خسارت را فروشندگان آن متحمل می‌شوند.

  • نویسنده :
  • منبع :