19 دی: استاندار قم گفت: در موضوع فرودگاه این استان با تلاش صورت گرفته مجوز موافقت اصولی صادر شده و اکنون در حال آماده سازی مدارک برای کسب مجوز احداث و سپس مجوز بهره‌برداری هستیم.
سید محمد آقامیری روز پنجشنبه درجلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم در سالن کرامت استانداری بیان داشت: ما در قم ۲ طرح با اهمیت مونوریل و فرودگاه را داریم که درخصوص فرودگاه هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مرتبط،‌ درحال انجام است.
عملیات عمرانی فرودگاه بین‌المللی قم در بهمن‌ماه سال ۱۳۹۰ در ۲۰ کیلومتری شهر قم از سمت جاده قم - سلفچگان آغاز شد.
وی افزود: اما در طرح مونوریل که به چند دلیل از جمله مطالبات مردمی و تاکیدات مراجع عالیقدر و علمای برجسته استان در خصوص تعیین تکلیف پروژه توجه به آن اهمیت بسیاری دارد، نیازمند کمک فراوان از سوی دولت هستیم.
اجرای طرح مونوریل قم از سال ۱۳۸۹ در بستر رودخانه قمرود شهر قم آغاز شد که مرحله نخست این طرح از پارک‌سوار شمالی تا مصلای قدس است.
در طول مسیر ۶.۸ کیلومتری مرحله نخست طرح مونوریل قم، هشت ایستگاه از جمله ایستگاه پایانه، فرهنگیان، امام موسی صدر، پل رضوی، پل شهید رجایی، شهید مطهری، حرم مطهر و مصلا در نظر گرفته شده‌است.
وی ادامه داد: صحبت از این طرح نیمه تمام در قم به نحوی بیان می‌شود که حاکی از ناکارآمدی است و ما باید با تعیین تکلیف پروژه‌ با این بحث مقابله کنیم.
استاندار قم گفت: موضوع مونوریل در قم را نمی‌توان با استفاده از ظرفیت‌ها و اعتبارات استانی پیش‌برد و برای این طرح به طور حتم نیازمند همراهی دولت و سازمان برنامه و بودجه هستیم.
وی افزود: در همین رابطه رییس جمهور در دوره نخست سفر استانی خود به قم قول تعیین تکلیف فرودگاه و مونوریل را دادند که با همکاری نهادهای ملی پیگیر این موضوع هستیم.
جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم با حضور داود منظور معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.
  • نویسنده :
  • منبع :