تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: نباید به تعریف صرف از این که قم خاستگاه انقلاب، حرم اهل‌بیت و مرکز انقلاب است کفایت کرد، باید نگاه های معنوی و جهادی به حل مشکلات قم وجود داشته باشد.
آیت الله سیدمحمد سعیدی روز پنجشنبه در دیدار داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابراز داشت: رئیس جمهور به چند مساله مهم پرداخته است و به دنبال اتمام طرح های نیمه تمام است تا کامل شوند و به شدت از کلنگ زدن برای طرحهای غیرضروری پرهیز دارد که این امر نشان دهنده انگیزه و اراده قوی است.
وی ادامه داد: شخص رئیس جمهور دنبال اولویت ها است و امیدواریم دولت محترم هم با همکاران خود به مقصد برسد و باید در نظر داشت که دولت قائم به یک شخص نیست.
امام جمعه قم افزود: جمهوری اسلامی کلامش این است که دوست داریم ‌پیرو اهل بیت باشیم لذا باید سعی کنیم ‌معرفت پیدا کرده، سیره آنها را شناخته و به آن عمل کنیم.
سعیدی ابراز داشت: استاندار قم از شخصیت های فعال، دلسوز و پیگیر برای طرح ها و برنامه های استان قم ‌است و از همه همکاران خود مطالبه دارد و مرتب به آنان تذکر می دهد.
وی تاکید کرد: استاندار قم به مدیرانش تاکید دارد اگر نتوانید همراهی کنید کسانی هستند که از وجودشان استفاده می شود و آن چه می ماند کار جهادی است.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: استان قم ویژگی هایی دارد که در دولت های قبل بعضا مورد غفلت قرار گرفته است و نباید به تعریف صرف از این که قم خاستگاه انقلاب، حرم اهل‌بیت و مرکز انقلاب است کفایت کرد. قم عش آل محمد و آشیانه و حرم اهل بیت است و باید ویژگی های خودش را داشته باشد و از چند کیلومتری قم نشان داده شود که این شهر مرکز انقلاب و حرم اهل بیت است.
وی اظهار داشت: فرودگاه قم بر اساس آمد و شدی که غیر از شهرهای ایران خواهد داشت پروازهایی از کشورهای دیگر خواهد داشت و ماموریت ویژه و جاذبه های معنوی زیادی دارد و نگاه های معنوی و جهادی به حل مشکلات قم باید وجود داشته باشد.
سعیدی هم چنین بر حل مشکلات طرح های عمرانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) تاکید کرد.
مساله خاص مونوریل و فرودگاه قم توسط دولت به طور جدی پیگیری می شود
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه استاندار قم با جدیت موضوع های توسعه استان را دنبال می کند و به صورت ویژه توسط دولت با توجه به اهمیت این استان پیگیری می شود و تمام تلاش دولت این است که خدمات شایسته ای به مردم قم، حوزه های علمیه، دانشگاه های علوم دینی و حرم مطهر ارائه کند.
منظور افزود: امروز در سفر به قم اولویت مسائل استان در راه ها، فاضلاب شهرستان قم و شهرستان های دیگر، شبکه بهداشت و درمان و مسائل حاشیه نشینی بررسی می شود.
وی هم چنین از توجه به مساله دانشجویان و طلاب خارجی و پشتیبانی از آن ها توسط دولت خبر داد.
وی تاکید کرد: مساله خاص مونوریل و فرودگاه قم توسط دولت به طور جدی پیگیری می شود چون انتظارات مردم در مورد این طرح ها به حق است و روند تکمیل آن ها طولانی شده است.
وی ادامه داد: در بودجه سال آینده تلاش می شود که منابع مناسب تری برای طرح های قم ببینیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در سفر به شهر مقدس قم علاوه بر شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم، با شماری از مراجع تقلید و علما نیز دیدار و گفت و گو کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :