19 دی: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت بحث نظارت گفت: بخشی از مشکلات امروز جامعه به خاطر ضعف در نظارت می‌باشد که نتیجه آن از بین رفتن سرمایه اعتماد اجتماعی است.
به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،‌ آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت هفته بیمه اظهار داشت: گستردگی خدمات شرکت‌های بیمه نعمت بزرگی است؛ ولی شرط آن نظارت دقیق بر شرکت‌های بیمه‌ای است که روز به روز نیز در حال افزایش می‌باشد.
وی درادامه گفت:‌ البته افزایش این شرکت‌ها خوب است و سبب افزایش امید در جامعه می‌شود، خصوصا اگر بنای آن‌ها مسابقه در خدمت گذاری باشد.
وی اظهار داشت:‌ هر مسئولیت و وظیفه‌ای که داریم، در واقع باب خیری است که باید در آن تمام توانمندی‌های خود را به کار ببندیم و تا فرصت داریم به خَلق خدا خدمت کنیم. باید کارهای خوب گذشته را ادامه دهیم و پیوسته به فکر این باشیم که چگونه می‌توانیم با برنامه، ابتکار و نوآوری، به آنان خدمات رسانی نماییم.
آیت الله حسینی بوشهری خطاب به رئیس کل بیمه مرکزی گفت:‌ عمده کار شما نظارت بر شرکت‌های بیمه‌گذار است. امروزه چتر حمایتی بیمه بر ابعاد مختلف زندگی مردم گسترده است و کسانی که با این صنعت و ساز و کار آن آشنا هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند.
نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بیمه مرکزی باید جایگاه نظارتی خود را تقویت کند. اگر نظارت کم فروغ باشد، امید در جامعه به یأس تبدیل می‌شود.
وی گسترش فرهنگ استفاده از بیمه در جامعه را در گرو عملکرد شرکت‌های بیمه‌ای ارزیابی کرد و افزود: نباید در شرکت‌های بیمه‌ای طوری با مراجعه کننده برخورد شود که سبب دلسردی شود. بخشی از فرهنگ‌سازی استفاده از بیمه، عملکرد شماست.
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: به شرکت‌هایی مجوز تأسیس بدهید که قابل اعتماد باشند. به عنوان مثال می‌توانید در ابتدا یک مجوز فعالیت موقت صادر کنید تا با ارزیابی عملکرد آن شرکت، مجوز نهایی صادر شود.
وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای فعالین صنعت بیمه کشور، ابراز داشت: رزمنده فقط کسی نیست که در مقابل دشمن سینه به سینه می‌ایستد، بلکه رزمنده کسی است که بسیجی وار، با دلسوزی، کاردانی و مسئولیت پذیری به خدمت می‌پردازد.
۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم در صنعت بیمه کشور
رئیس کل بیمه مرکزی نیز در ابتدای این دیدار، توضیحاتی در خصوص صنعت بیمه کشور ارائه کرد.
علی استادهاشمی افزود:‌ بیمه مرکزی متولی بیمه‌های بازرگانی در کشور است و تا این لحظه حدود ۳۸ شرکت بیمه در این خصوص به فعالیت می‌پردازند که تنها بیمه دولتی در میان آن‌ها، بیمه ایران است و مابقی خصوصی یا نیمه خصوصی هستند.
وی گفت:‌ بیمه مرکزی که زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی محسوب می‌شود، قانون‌گذاری و نظارت بر ارائه خدمات توسط این شرکت‌ها را بر عهده دارد.
رئیس کل بیمه مرکزی ابراز داشت: متأسفانه مردم با بیمه‌ها و خدمات متنوع آن‌ها آشنایی ندارند و حدود ۷۰ درصد فروش بیمه در کشور مربوط به بیمه اجباری شخص ثالث یا تکمیل درمان است و مثلا در خصوص بیمه آتش سوزی، فقط ۶ درصد از خانه‌ها از پوشش بیمه آتش سوزی استفاده می‌کنند.
وی افزود: صنعت بیمه کشور هیچ بار مالی بر دوش دولت ندارد و ۳۰۰ هزار اشتغال مستقیم را به خود اختصاص داده که پیوسته در حال افزایش است.
  • نویسنده :
  • منبع :