19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت:روز بدون کیف که به عنوان طرحی برای اجرا در تمامی مدارس در نظر گرفته شده است به هیچ وجه به معنای تعطیلی یادگیری نیست بلکه به معنای یادگیری مهارت های زندگی به شیوه خلاقانه و جذاب تر در راستای سند تحول است‌.
رضامراد صحرایی روز جمعه در چهاردهمین گردهمایی مدیران کل استان ها و شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در مشهد افزود: روز بدون کیف در مدارس روزی برای یادگیری مهارتهای شش گانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
ساحت‌های شش‌گانه‌ مورد تاکید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساحتهای اعتقادی- عبادی، اخلاقی- اجتماعی- سیاسی، زیستی - بدنی، زیبا شناختی - هنری، اقتصادی - حرفه‌ای و علمی - فناورانه است.
وی تاکید کرد: کلیدی ترین موضوع این روزهای آموزش و پرورش سند تحول بنیادین و اقدام در جهت اجرای آن است.
وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه در رتبه بندی معلمان باید شخصیت معلمی و اقدامات معلمانه را کشف کنیم اظهار کرد: شیوه معلمی به روش و منش است و این موضوع را در رتبه بندی بعدی که بسیار متفاوت خواهد بود، لحاظ خواهیم کرد.
صحرایی جایگاه معلم را در نظام جمهوری اسلامی بسیار رفیع دانست و ادامه داد: باید دائما به خودمان یادآوری کنیم که هیچ شغلی بالاتر از تعلیم و تربیت نیست تا بدانیم چه کار مهمی و حساسی را بر عهده گرفته ایم.
وی به تبیین برخی اقدامات و برنامه های معاونت های مختلف در وزارت آموزش و پرورش پرداخت و افزود: هماهنگی و همکاری همه بخش های آموزش و پرورش امری مهم است و باید انسجام از درون و تعامل با بیرون داشت.
وزیر آموزش و پرورش بر توسل و یاری گرفتن از اهل بیت(ع) تاکید کرد و افزود: باید چهارشنبه های امام رضایی( ع) را در مدارس زنده کنیم و جاری شدن قرائت صلوات خاصه قبل از ورود به کلاس درس، بسیار ارزشمند است.
پوستر پویش مهر ریاست جمهوری هم در این جلسه، رونمایی شد.
  • نویسنده :
  • منبع :