19 دی: وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که با جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار بر این شد که سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان دو سال بیشتر شود و از این رو همه داوطلبان زیر ۲۴ سال علاقمند به رشته معلمی می‌توانند در فرصت باقی مانده در کنکور اختصاصی "تربیت معلم" ثبت‌نام کنند.
رضامراد صحرایی درباره جلب نظر اعضای ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی برای افزایش سقف سنی ورود دانشجو به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی اظهارکرد: در کنکور امسال و دو سال گذشته، سن ۲۴ سال حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان بود درحالی که این سقف سنی در مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ۲۲ سال است.
وی با بیان اینکه در ستاد تعلیم و تربیت نیز ۲۲ سال سن به عنوان سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تصویب شده است، ادامه داد: از این رو در دفترچه کنکور ۱۴۰۳ نیز سن ۲۲ سال به عنوان سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی قید شد و همین سن به سازمان سنجش اعلام شده است.
وزیر آموزش و پرورش در عین حال توضیح داد: بعد از تماس‌های مکرر داوطلبان عزیز و کسانی که علاقمند به رشته شریف معلمی هستند، طی دو روز گذشته گفت‌وگوهایی با دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی و دیگر افراد مرتبط با ستاد تربیت داشتیم. اجمالا به نظر می‌آید که موافقت دوستان جذب شده است تا در کنکور پیش رو همانند کنکور پیشین عمل کنیم و اعمال سقف سنی ۲۲ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از کنکور سال ۱۴۰۴ اجرا شود.
صحرایی خطاب به دانش آموزان کنکوری و تمامی داوطلبین کنکور ۱۴۰۳ که زیر ۲۴ سال سن دارند، تاکید کرد: بنابراین داوطلبین عزیز که علاقمند به شرکت در آزمون اختصاصی تربیت معلم و در فاصله سنی حداکثر ۲۴ سال هستند، حتما در کنکور تربیت معلم شرکت کنند. همه تلاش ما این است که این امر را برای امسال درست کنیم.
وی همچنین گفت: به طور قطع از سال ۱۴۰۴ سقف سنی ورود به داشنگاه فرهنگیان همان ۲۲ سال خواهد بود اما برای کنکور سال ۱۴۰۳ به دلیل برنامه‌ریزی داوطلبین عزیز تلاش می‌کنیم که روی ۲۴ سال موافقت اعضا ستاد تربیت را جلب کنیم. انشالله این امر اتفاق خواهد افتاد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان سخنان خود از داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ که زیر ۲۴ سال سن دارند درخواست کرد تا در فاصله باقی مانده برای ثبت نام در کنکور "تربیت معلم"، ثبت نام خود قطعی انجام دهند چراکه وزارت آموزش و پرورش پیگیر است تا موافقت اعضا ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی را به منظور اعمال سقف سنی ۲۴ سال برای ورود به دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۱۴۰۳ جلب کند.
  • نویسنده :
  • منبع :