19 دی: دادستان عمومی و انقلاب قم از رسیدگی به پرونده قتل یک جوان ۲۷ ساله در درگیری و نزاع با جوانی ۲۸ ساله برای خرید یک ساندویج فلافل از دستفروش خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دادستانی قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب روز شنبه در گفت و گویی افزود: در پی وقوع یک نزاع با چاقو منجربه قتل در شهریور سال جاری پرونده در شعبه سه بازپرسی استان تشکیل و با صدور دستورات قضایی و انجام اقدام های فنی متهم دستگیر شد.
وی گفت: مقتول پس از اینکه با دوستان خود دورهمی شبانه ای داشته و مشروبات الکلی مصرف می کند در ساعت حدود ۲۳ به همراه دوست خود برای خرید ساندویج فلافل به دستفروش وانتی اطراف محل می رود و با جوان دیگری که در حال خرید ساندویج بوده بر سر نوبت شروع به دعوا و نزاع می کند.
وی با اشاره به اینکه هر دو طرف این نزاع سلاح سرد حمل می کردند افزود: متاسفانه پرتاب چاقو از سوی هر دو جوان در این نزاع و اصابت آن بر سینه و قلب یکی از آنها منجربه قتل این جوان بر اثر شدت صدمات وارده می شود.
دادستان قم با هشدار به خانواده ها در نظارت و کنترل فرزندان و اخطار به جوانان در خصوص عواقب غیر قابل جبران حمل و استفاده از سلاح سرد تصریح کرد: مطابق ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی هر کس به وسیله چاقو یا هر اسلحه دیگر تظاهر یا قدرت نمایی کند یا آن را وسیله مزاحمت اشخاص یا اخاذی یا تهدید افراد قرار دهد یا با کسی گلاویز شود در صورتی که از مصادیق محارب نباشد به حبس از ۶ ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
غریب اظهار داشت: متاسفانه حمل سلاح سرد در هنگام بروز خشم و درگیری جوانان اغلب منجربه وقوع حوادث جبران ناپذیر و ارتکاب جنایت در بین آنها می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :