19 دی: معاون سیاسی وزیر خارجه در پاسخ به سوال یک دانشجو درخصوص هدر دادن پول بیت‌المال برای مذاکره با «مورا» گفت: هنرِ یافتنِ نقاطِ تلاقی کاری است که بر دوش دستگاه دیپلماسی است؛ ما باید این مسیر را ادامه بدهیم.

علی باقری، معاون سیاسی وزیر خارجه در جلسه «حمایت از فلسطین؛ از شعار تا عمل» در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سوال یک دانشجو درخصوص هدر دادن پول بیت‌المال برای مذاکره با «مورا» گفت: هنر دستگاه دیپلماسی این است که بتواند خواسته ها و منویاتی که مربوط به تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، امنیت ملی، منافع ملی و پیشرفت کشور است را در ساز و کارهای مختلف دوجانبه، چندجانبه و بین المللی تامین، تثبیت و تضمین کند و این نیازمند تعامل است. 

باقری افزود: در مناسبات بین المللی این طور نیست که طرف مقابل شما هر چیزی که شما درست بدانید درست بداند و هر چیزی که منفعت شماست منفعت او باشد؛ همان طور که در طرف مقابل نیز ما همین طور هستیم و هر چیزی که آنها بخواهند و به منفعت آنها باشد ما نمی پذیریم. 

معاون سیاسی وزیر خارجه در ادامه گفت: هنرِ یافتنِ نقاطِ تلاقی کاری است که بر دوش دستگاه دیپلماسی است و ما باید این مسیر را ادامه بدهیم تا بتوانیم نقاط پایدار را پیدا کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :