وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد شهدا از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۵۸۹۹ تن رسیده است.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، از زمان آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه ۴۲ هزار تن زخمی شده‌اند و ۱۵۸۹۹ تن به شهادت رسیده‌اند.
وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ۷۰ درصد از قربانیان حملات رژیم صهیونیستی کودکان و زنان هستند.
وزارت بهداشت غزه اظهار کرد: ما از سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تا برای آزادی کادرهایمان در زندان‌های رژیم اشغالگر إعمال فشار کنند.
سخنگوی وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: ما خواهان حفاظت از بیمارستان‌ها و کادرهای درمانی و انسانی هستیم. ما خواستار ایجاد گذرگاه امنی برای ورود کمک‌های پزشکی و سوخت و خارج کردن مجروحان هستیم.
وی گفت: ادامه تجاوزات وحشیانه اسرائیل باعث ناتوانی کامل نظام درمانی در نوار غزه شده است.

از طرفی شبکه «اسکای نیوز» انگلیس امروز دوشنبه گزارش کرد مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی از مردم نوار غزه خواسته به سمت آن حرکت کنند و آن را «امن» می‌داند، به هیچ وجه ایمن به نظر نمی‌رسد. 

شبکه انگلیسی گزارش داده مناطقی که ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینیان خواسته به آن در جنوب نوار غزه منتقل شوند، «به هیچ وجه ایمن به نظر نمی‌رسد» زیرا حملات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد.
«تزیپی هوتوولی» سفیر رژیم صهیونیستی در لندن مدعی است «منطقه المواسی به عنوان منطقه امن تعیین شده است. اسرائیل وجود مکانی امن برای ساکنان غزه را تایید کرده که همان منطقه المواسی است».
او در ادامه ادعا کرد: «المواسی منطقه‌ای است که می‌توان در آن پناه گرفت و ما و سازمان‌های امدادی به فلسطینیان در آنجا پناه دادیم».
تیمی از این شبکه انگلیسی سه روز پیش از منطقه المواسی بازدید کرد تا شرایط میدانی این منطقه و نحوه آمادگی برای پذیرایی از آوارگان را بررسی کند. ظاهرا این منطقه «سرزمینی بایر از تپه‌های ماسه‌ای در سواحل مدیترانه» و یک منطقه بادیه‌نشین با زیرساخت‌های ضعیف است؛ البته اگر زیرساختی وجود داشته باشد.
«اسکای نیوز» در این گزارش اعلام کرد، هیچ کمکی، چادری از سوی آژانس های امدادی بین‌المللی و مکانی برای طبخ غذا وجود ندارد.
المواسی یک منطقه زراعی است که در آن ساختمان‌های زیادی وجود ندارد و صلاحیت پذیرش آوارگان را ندارد. این منطقه در جنوب شرقی «وادی غزه» در یک نوار ساحلی به طول ۱۲ کیلومتر قرار دارد که از «دیرالبلح» در شمال تا استان رفح در جنوب، در عمق تقریباً یک کیلومتری امتداد دارد. برآوردها نشان می دهد که جمعیت آن تقریباً ۹۰۰۰ نفر است.

  • نویسنده :
  • منبع :