19 دی: مدیر بودجه کاخ سفید طی نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا با بیان اینکه پول ما برای کمک به اوکراین تمام و تقریباً وقت ما نیز رو به اتمام است، تاکید کرد که بودجه دولت برای ارسال سلاح به اوکراین تمام شده است.
به گزارش رویترز، شالاندا یانگ روز دوشنبه در نامه‌ای به مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داد که زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه تمام شده است.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه اکتبر از کنگره حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین و اسرائیل درخواست کرده بود.
یانگ در این نامه خاطر نشان کرد که کاهش بودجه برای ارسال سلاح به اوکراین به احتمال زیاد روسیه را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد.
وی نوشت: من می‌خواهم واضح بگویم: بدون اقدام کنگره، تا پایان سال منابع ما برای تهیه تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و تهیه تجهیزات از ذخایر نظامی ایالات متحده تمام خواهد شد.
یانگ اضافه کرد: هیچ ظرف جادویی از بودجه برای این لحظه در دسترس نیست. پول ما تمام شده است و تقریباً وقت ما نیز رو به اتمام است.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کنگره این کشور هشدار داده است که برای جایگزینی تسلیحاتی که واشنگتن به اوکراین فرستاده با مشکل مواجه است و بودجه لازم در این خصوص را در اختیار ندارد.
در نامه پنتاگون به رهبران کنگره آمده است که وزارت دفاع آمریکا مجبور شده تا تامین مجدد برخی از نیروها را کاهش دهد و از کنگره خواسته است تا بودجه لازمه برای اوکراین را تامین کند.
در این میان، دستیاران بایدن سعی دارند نبود بودجه برای اوکراین را کم اهمیت جلوه دهند. یک مقام کاخ سفید در این خصوص گفت: رئیس مجلس نمایندگان حمایت خود را از کمک به اوکراین اعلام کرده است.
بایدن نیز تاکید کرد که انتظار دارد تلاش دیگری برای تصویب کمک به اوکراین در کوتاه مدت صورت گیرد.
  • نویسنده :
  • منبع :