19 دی: «یوری اوشاکوف» در گفت‌وگو با خبرنگاران جزئیاتی از سفر فردا رئیس جمهوری ایران به مسکو و دیدار وی با همتای روس خود را اعلام کرد.

خبرگزاری تاس نوشت که اوشاکوف مشاور رئیس جمهوری روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که قرار است مذاکرات میان ولادیمیر پوتین و سید ابراهیم رئیسی، رئیسان جمهوری روسیه و ایران، بعدازظهر هفتم دسامبر (۱۶ آذر) در کرملین برگزار شود. وی پیش بینی کرد که گفت و گوی این دو مقام طولانی باشد. 

این مقام ارشد روسیه همچنین گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که دیدار کاری و مذاکرات در کرملین ساعت ۱۶:۰۰ به وقت مسکو آغاز شود. در بدو امر، گفتگوی نسبتا طولانی بین دو رئیس جمهور انجام خواهد شد. 

وی گفت: هنوز زمان دقیق ورود رئیس جمهوری ایران به پایتخت روسیه مشخص نیست. 

به گفته اوشاکوف، چند تن از اعضای هیأت های روسیه و ایران نیز در این گفت و گو شرکت خواهند کرد. وی تصریح کرد: ترکیب شرکت‌کنندگان تقریباً یک به علاوه چهار (رئیس جمهوری به همراه چهار تن از اعضای هیأت) است. 

دستیار رئیس جمهوری روسیه افزود: رئیسان جمهوری در ابتدای مذاکرات بیانیه هایی را قرائت کرده، وضعیت روابط دوجانبه را توصیف و موضوع های اصلی مذاکرات را بر می شمارند. 

اوشاکوف تصریح کرد که سپس مذاکرات در قالب یک ناهار کاری برگزار خواهد شد و اعضای هیأت ها نتایج را به خبرنگاران اطلاع خواهند داد. 

رئیس‌ جمهوری ایران به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین در راس یک هیات عالی‌ رتبه سیاسی - اقتصادی صبح پنجشنبه - ۱۶ آذرماه - راهی مسکو می‌شود. 

رایزنی در خصوص مسائل دوجانبه از جمله تعاملات اقتصادی و نیز گفت و گو در خصوص موضوع های منطقه ‌ای و بین ‌المللی به‌ ویژه موضوع فلسطین و تحولات غزه اصلی ‌ترین دستور کار رئیس جمهور کشورمان در این سفر یک‌ روزه خواهد بود.

 

 

 

  • نویسنده :
  • منبع :